روسای جمهور سنگال ، بنین و ساحل عاج در پیام های جداگانه پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

براساس اعلام دولت سنگال، «مکی سال» رئیس جمهور این کشور با ارسال پیامی خطاب به آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را  تبریک گفته است.

رئیس جمهور سنگال در این پیام ضمن  آرزوی سلامتی و  موفقیت برای رئیس جمهور منتخب در ایفای مسئولیت جدید، تاکید کرده که مشتاقانه خواستار ادامه روابط دوستانه صمیمی و همکاری نزدیک بین دو کشور است.

* تبریک رئیس جمهور بنین

براساس اعلام دولت بنین،«پاتریس تالون» رئیس جمهور این کشور هم با ارسال پیامی خطاب به، رئیس جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت بنین، پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را به وی و مردم ایران تبریک  گفته است.

رئیس جمهور بنین در این پیام ضمن اشاره به روابط دوستانه عالی و همکاریهای موجود بین دو کشور، بر آمادگی کامل خود برای تقویت ارتباطات دوجانبه از طریق ایجاد روابط سازنده و برد - برد برای دو طرف تاکید کرده است.

* پیام تبریک رئیس جمهور ساحل عاج

براساس اعلام سفارت ساحل عاجل در جمهوری اسلامی ایران، « السن واتارا» رئیس جمهور ساحل عاج  با ارسال پیامی ضمن تبریک به آیت الله رئیسی و مردم ایران، آمادگی کامل خود را برای تقویت روابط دوستانه و همکاریهای دوجانبه اعلام کرده است.

گفتنی است، روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد