حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید قوه قضائیه اظهار کرد: شکر گذار ذات حضرت حق هستم که توفیق یافتم مدتی در دستگاه قضایی باشم.

وی ادامه داد: امروز محبت و بزرگواری مقام معظم رهبری به بنده و محبت مردم نسبت به من و دستگاه قضائی سرمایه است و باید خداوند را شاکر باشیم که اعتماد به دستگاه قضا وجود دارد.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به انتصاب محسنی اژه‌ای در قوه قضائیه گفت: بنده ۳۶ سال است با جناب آقای محسنی اژه‌ای همکار هستم و او تسلط کافی به مبانی حقوق و علم دارد و نسبت به دستگاه قضائی آشنا است و روحیه انقلابی دارد و گذر زمان وی را دچار چرخش نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در طول مدتی که بنده در دستگاه قضایی حضور داشتم وی نسبت به انتصاب مدیران و مدیریت پرونده‌های مهم آرامشی را به دستگاه قضایی می داد و مشاوری بسیار ارزشمند برای بنده بود.

وی ادامه داد: لازم است از همه همکاران خود در سراسر کشور تشکر کنم، گاهی امکانات لازم برای دستگاه قضا وجود نداشت. کمبود نیروی انسانی و قضات در قوه قضائیه وجود دارد، اما آن‌ها با تمام توان شبانه روز تلاش کردند و کارنامه‌ای ارائه کردند که موجب اظهار نظر مقام معظم رهبری در روز ۷ تیر امسال شد و این برای قوه قضائیه سند افتخار است و امیدوارم با مدیریت آقای محسنی اژه‌ای گام‌های بلندی در دستگاه قضا  برداشته  شود.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه تحول برای دستگاه قضا اهمیت بسیار دارد، گفت: در این راستا سندی تدوین و پیش بینی شده سال به سال دستگاه قضا ارتقاء یابد. تلاش بنده این بوده که موارد ۸ گانه ابلاغ مقام معظم رهبری را دنبال کنیم. تلاش کردیم خواسته‌ها را به صورت سند در بیاوریم تا محقق شوند.

وی ادامه داد: حرکت برنامه محور تداوم دارد و توجه به کرامت، مبارزه با فساد و حمایت از تولید جزو برنامه‌های ما بود و باید از تمام نهاد‌های همکار با قوه قضائیه تقدیر کنم. موفقیتی که در قوه قضائیه بوده مربوط به تمام همکاران ما است.سند تحول قضایی مربوط به تمام تلاش‌های دستگاه قضا است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: آقای محسنی اژه‌ای در تمام پیشرفت‌ها بی نام نشان قوه قضائیه حاضر بو. او خود نمی‌خواست اسمی از او وجود داشته باشد، اما کار‌های بسیاری انجام داد.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به عدالت اداری گفت: این نکته هم به دستگاه قضائی و هم به دولت مربوط می‌شود. ادارات ما باید بر محور عدالت تلاش کنند و جذب شایستگان و حمایت از آن‌ها وظیفه است.

وی ادامه داد: از افتخارات کشور ما این است که مبتنی بر عدالت است اما آنچه می‌تواند کشور را حفظ کند قانون مداری است و تمام مسئولان باید بر قانون مداری تکیه کنند و تاکید بنده این است که در عدالت اداری قانون مداری لحاظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به مسئله نظارت گفت: نظارت در قانون، مجلس، دولت و مردم دیده شده است و در راس این نظام مقام معظم رهبری بر تمامی اجزای نظام نظارت دارند. نظارت گریزی ضد ارزش است و باید به عنوان موهبت به نظارت نگاه کرد، زیرا نظارت اجرایی کننده عدالت است و در دولت نظارت را به عنوان موضوعی مهم مورد توجه قرار می هیم.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد:من با همکاری سه قوه ،دولت تشکیل می‌دهیم، همکاری قوا و مردم برای پیشرفت کشور ضرورت دارد.

وی با اشاره به قضات گفت: قضات و مدیران شجاع باید مورد حمایت قرار بگیرند در اکثر سال‌ها پیشنهاد قطعنامه توسط کانادا علیه ایران در سازمان ملل متحد مطرح می‌شود، اما ببینید که کانادایی‌ها با بومیان خود چه کردند و کسانی که دست به اجنایات هولناک زدند چگونه می‌خواهند پاسخگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: توجهی که در ایران به زندانیان و خانواده آن‌ها شده مبتنی بر حقوق بشر اسلامی است. ما به نام دفاع از اجرای عدالت باید گام‌های استواری برداریم و آنچه از آینده مشخص است درخشان بودنش است. آینده کشور درخشان خواهد بود.امیدوارم با همکاری و هماهنگی بیشتر قوای سه گانه، روند پیشرفت کشور شتاب گیرد.