« یائیر لاپید » معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اولین سفر خود به امارات متحده عربی ضمن ابراز نگرانی از احیای برجام خواستار رسیدن به توافقی شد که مورد پسند رژیم صهیونیستی باشد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، لاپید با تأکید بر این که با مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده‌اند، گفت: «آن چه که ما باید انجام دهیم این است که اطمینان حاصل کنیم که چیزی که در مورد ایران خواهیم داشت، توافق خوبی است».

«یائیر لاپید» که روز سه‌شنبه در سفری بی‌سابقه وارد امارات شد، سفارتخانه رژیم صهیونیستی در «ابوظبی» و سرکنسولگری این رژیم را در دبی را افتتاح کرد.

امارات در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، توافقنامه‌ سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» را امضاء و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد و پس از آن چندین توافق همکاری با اسرائیل امضا کرد.

لاپید در امارات متحده عربی در جمع خبرنگاران حاضر نشد به این سؤال پاسخ دهد که آیا در حال همکاری با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در خصوص مسئله ایران است و تنها به این جمله بسنده کرد که در حالی که در امارات عربی متحده به سر می‌رود، قصد ندارد میزبانان خود را دست‌پاچه کند اما تل‌آویو درباره برنامه هسته‌ای ایران نگران است.

از زمان آغاز به کار «نفتالی بنت» نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی، تلاش‌های این رژیم برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین، تشدید یافته است.

اخیراً وبگاه «اکسیوس» به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش کرد که تل‌آویو قصد دارد در یکسری جلسات سطح بالا با مقام‌های آمریکایی، بر رویکرد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران اعمال نفوذ کند.

در هفته‌ها و ماههای اخیر، مقام‌های رژیم صهیونیستی در سطوح مختلف برای تأثیرگذاری بر روند مذاکرات «وین» درباره احیای برجام که ششمین دور آن، به تازگی به پایان رسیده است، به واشنگتن سفر کرده‌اند.