مجید تخت روانچی در نشست شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی امنیت فضای سایبری برگزار شده بود افزود: فضای سایبری فرصت‌های طلایی را برای بشر فراهم می‌کند تا به طور مداوم همه جنبه‌های زندگی خود را توسعه و ارتقا دهد.

وی گفت: چنین توانمندی برجسته‌ای بایستی در سراسر جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه ترویج شود و جلوی سو استفاده از آن، شامل ارتکاب اقدامات تجاوزکارانه، باج خواهی، تهدید و استفاده از زور و دخالت در اموری که در صلاحیت داخلی هر کشور بوده و موجب نقض حاکمیت ملی آن‌ها می‌شود را گرفت.

تخت روانچی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر شاهد روند نگران کننده‌ای از اتهام زنی‌های سیستماتیک برخی از کشورها علیه کشورهای دیگر و انتساب انجام حملات سایبری یا فعالیت‌های مشابه در فضای سایبری را به آن‌ها شاهد بوده ایم، دلیل این اتهام زنی‌ها را صرفاً انگیزه‌های سیاسی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران، خود یکی از قربانیان حملات سایبری از طریق ویروس مخرب رایانه‌ای استاکس نت است که توسط آمریکا و اسرائیل به طور مشترک برای آسیب به تأسیسات هسته‌ای صلح آمیز ایران ساخته شده بود.

تخت روانچی اضافه کرد فضای سایبری و تکنیک‌ها و فن آوری‌های مرتبط با آن باید منحصراً برای اهداف صلح آمیز مورد استفاده قرار گرفته و برای این منظور، کشورها باید با همکاری، مسئولیت پذیری و مطابقت کامل با قوانین بین المللی قابل اجرا اقدام کنند.

نماینده دائم ایران گفت: مجمع عمومی سازمان ملل بایستی به تلاش‌های خود برای توسعه و تدوین اصول و هنجارهای بین المللی مورد نیاز فضای مجازی ادامه دهد و در این زمینه ایران آمادگی دارد در تلاش مجمع عمومی در جهت تدوین اصول و هنجارهای مورد نیاز فضای سایبری مشارکت کند.