به گزارش پارس ، به نقل از فارس، عبدالباری عطوان در سرمقاله امروز خود در روزنامه القدس العربی ضمن وداع با خوانندگان خود در اولین روز از ماه مبارک رمضان، یک سری شرایط را در این تصمیم گیری دخیل دانست و گفت که برخی طرف وی را سوق دادند که این تصمیم را بگیرد.

وی گفت: من امروز به ارتباط خود را به طور کلی به عنوان رئیس هیئت مدیره و سردبیر روزنامه القدس العربی پایان می دهم. من وارد نبردهای شدید و سهمگینی در مقابله با اشغالگری ها، سلطه خارجی و دیکتاتوریهای سرکوبگر فاسد شدم و همواره یار و یاور مظلومان بودم.

عطوان دراشاره به دوره تصدی مسئولیت در روزنامه القدس العربی گفت: من از سوی دستگاههای رژیم های پلیسی عربی، خارجی و اسرائیلی تهدید به قتل شدم و نبرد شدیدی را علیه هواداران لابی اسرائیل در اروپا و آمریکا داشتم؛ کسانی که تلاش کردند و همچنان نیز تلاش می کنند تا چهره مرا مخدوش کنند و صدایم را بایکوت کنند و از حضورم در شبکه های تلویزیونی جهانی و سخنرانی در دانشگاههای مشهور غربی جلوگیری کنند به گونه ای که حتی یکی از مفسران رسانه ای اسرائیلی در گفتگو باروزنامه جویش کرونیل یهودی انگلیس مباهات می کند که یکی از بارزترین دستاوردهایش، کاستن از حضور من در شبکه های تلویزیونی نظیر سی ان ان، بی بی سی و اسکای نیوز به عنوان کارشناس مسائل خاورمیانه است که این تنها نشان والایی است که در طول زندگی خودم دریافت کرده ام.

وی افزود: من در معرض حملات شدید یک دستگاه اطلاعات عربی قرار داشته و همچنان دارم و امروز سربلند روزنامه القدس العربی را ترک می کنم و افتخار می کنم که با وجود عدم حضور در چند کشور نظیر عربستان و بحرین ؛ دارای بیشترین گسترش و چه بسا نفوذ هستیم.

عطوان با اعتراف به برخی اشتباهات خود و عذرخواهی درخصوص آنها و تاکید بر اصول و مبانی خودش آورده است که می خواهد بقیه عمرش را در کنار خانواده اش بگذراند و درصدد تالیف کتاب جدیدی به زبان انگلیسی است.