به گزارش پارس، محمدعلی وکیلی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه" این عده چترباز سیاسی زبان چانه زنی را بلدند و قدرت نفوذ در لایه های تاثیرگذار را یاد گرفته اند و امکانات مالی خوبی هم دارند" ، تاکید کرد: رسانه ها باید شأن خود را حفظ کنند و وارد این بازی های سخیف نشوند.

وی همچنین مدعی شد: این چتربازان سیاسی در انتخابات شورای شهر به مال و منال عجیبی دست پیدا کردند و برای اینکه افراد را در لیست ها قرار دهند سقف مالی در نظر می گرفتند و با گرفتن ورودی، کاسبی زیادی کردند.

مدیرمسئول روزنامه ابتکار با انتقاد از نام بردن برخی رسانه ها از افراد محتمل برای کابینه یازدهم خاطرنشان کرد: نام بردن از افراد کابینه توسط برخی رسانه ها و شخصیت های سیاسی موجب بالا رفتن سطح توقعات جامعه و خود این افراد، جریحه دار کردن افرادی که از صلاحیت برخوردار هستند و ایجاد یک جو روانی و تحمیلی علیه آقای روحانی می شود.

وکیلی در ادامه با بیان اینکه" رییس جمهور باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد" ، تاکید کرد: آقای روحانی باید اختیار کامل داشته باشد و از فشارهای جانبی دور بماند تا کابینه مطلوب خود را انتخاب کند و از این طریق بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

این فعال رسانه ای با بیان اینکه" در دولت های گذشته هم وزرای تحمیلی در کابینه وجود داشته اند" ، تصریح کرد: این امر موجب شد که همگرایی اعضای کابینه کم باشد و کابینه در واقع از نظر رویکردهای فکری به جزایر مختلفی تبدیل شود و شکل کابینه به صورت شرکت سهامی درآید. تحمیل وزرا به آقای روحانی موجب تکرار این تجربه شکست خورده می شود و در واقع فرصت را از آقای روحانی می گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: مردم به برنامه های روحانی رای دادند و گفتمان پیروز، گفتمانی است که شامل طیف هایی از جریان های مختلف است و این طیف ها نباید انتظار داشته باشند که لزوماً در کابینه حضور یابند.

وکیلی با بیان اینکه" رای مردم در ۲۴ خرداد دو رویه داشت" ، خاطرنشان کرد: یک روی آن" بله" به گفتمان پیروز و روی دیگر آن" نه" به گفتمان دیگر است. مردم از گفتمانی که سال ها عرصه مملکت داری را در دست داشت روی برگرداندند و اکنون نباید گفتمان شکست خورده انتظار داشته باشد که در دولت روحانی باز حضور پیدا کند زیرا این گفتمان نتوانست مطالبات مردم را پاسخ دهد.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار در پایان گفت: باید به رای مردم احترام گذاشت و اجازه داد حسن روحانی یک کابینه هماهنگ و همگون تشکیل دهد تا بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد.