به گزارش پارس، حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه" مردم به برنامه های آقای روحانی رای دادند" ، افزود: وجود برخی تحریم ها و فشارهای اقتصادی، زندگی را برای مردم سخت کرده بود و آقای روحانی در این فضا با شعارهایی که ارائه کردند شاید در باغ سبزی را بر روی مردم باز کردند و به همین بابت مردم به ایشان اعتماد کردند و رای دادند.

وی با تاکید بر اینکه" مردم از رییس جمهور منتخب انتظار دارند که بر اساس شعارهای ارائه شده عمل کرده و وعده هایی را که بیان کرده عملیاتی کند" ، گفت: در این راستا باید دست رییس جمهور را باز گذاشت تا کابینه ای متناسب و در راستای تحقق این شعارها معرفی کند و نباید احزاب و گروه های سیاسی به وی در این ارتباط فشار بیاورند تا او بتواند بر اساس این وعده ها تیمی را انتخاب کند که توان تحقق آنچه را که بیان کرده اند داشته باشند.

این عضو جبهه پایداری به برخی برنامه های حسن روحانی در بخش بهداشت، اقتصاد و سیاست خارجی اشاره کرد و با بیان اینکه" روحانی برنامه های مهمی را ارائه داده است" ، اظهار کرد: مثلا ایشان در موضوع پرونده هسته ای کشور اعلام کردند که تلاش داریم به نحوی عمل کنیم که پرونده ایران را از شورای امنیت بیرون آوریم و در کنار آن نیز فناوری هسته ای در کشور تکمیل شود. قاعدتا فردی که چنین وعده هایی را ارائه داده است، در خود توان تحقق این وعده ها را می دیده پس با توجه به این موضوع باید به آن اجازه داد تا کابینه ای را بچیند که توان تحقق این وعده ها را داشته باشد و بهانه ای ایجاد نشود که بعدا بگویند به ما اجازه ندادند کابینه مورد نظر خود را برای تحقق برنامه ها ایجاد کنیم و اقدام به فرافکنی کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به نامگذاری این دهه به عنوان دهه پیشرفت و عدالت از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: رییس جمهور منتخب یابد به گونه ای ترکیب کابینه را مشخص کند تا علاوه بر تحقق وعده های داده شده کشور در ظرف این چهار سال به قله پیشرفت نزدیکتر شود.

وی با تاکید بر اینکه" گمانه زنی های رسانه ای در مورد کابینه آتی، ارزشی ندارد و در واقع یک کار تبلیغاتی است و نباید بر روی تصمیمات رییس جمهور منتخب به هیچ وجه تاثیر بگذارد" ، تصریح کرد: رسانه ها به جای گمانه زنی، برنامه های رییس جمهور منتخب را مطرح کنند و بر این موضوع تاکید داشته باشند که کسانی که در دولت قرار می گیرند باید توان تحقق این برنامه ها را داشته باشند.

روانبخش با اعتقاد بر اینکه این گمانه زنی ها بیشتر در مورد افراد حاشیه ساز مطرح است، گفت: افرادی که در افواه مردم مطرحند، بیشتر افراد حاشیه ای هستند و به نظر می رسد نمی توانند برنامه های ارائه شده از سوی رییس جمهور منتخب را عملیاتی کنند.

این عضو جبهه پایداری در ادامه درباره جایگاه این تشکل در فضای سیاسی آینده کشور اظهار کرد: جبهه پایداری یک جبهه گفتمانی است و هدفش تحقق گفتمان انقلاب اسلامی و اصولگرایی نابی است که پرچمدار آن، شخص مقام معظم رهبری است. بنای ما این است که شاخصه های اصولگرایی در جامعه نهادینه و تعمیق پیدا کند.

وی افزود: تا جایی که دولت ها در راستای این گفتمان حرکت کنند، جبهه پایداری آنها را تایید می کند ولی اگر از این گفتمان فاصله بگیرند، این جبهه وظیفه خود می داند که امر به معروف و نهی از منکر کند و این را یک واجب شرعی می دانیم، همان طور که در مورد دولت آقای احمدی نژاد نیز در کنار بیان نقاط قوت، ضعف ها را نیز بیان می کردیم.

این فعال سیاسی در پایان تاکید کرد: ما به دنبال تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی هستیم و تاکید بر حفظ اصول و ارزش ها داریم و هر جا از این اصول فاصله گرفته شود، از باب امر به معروف نهی از منکر این موضوع را تذکر می دهیم.