«آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان، پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به ایشان تبریک گفت.

به نوشته پایگاه خبری «ارمن پرس»، دفتر سرکیسیان در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی نوشت:‌ «باور دارم که ایران تحت رهبری شما به مسیر توسعه و سعادت ادامه خواهد داد».

در این نامه آمده است: «ارمنستان برای تقویت و تعمیق روابط دوستانه کنونی و گفت‌وگوی سازنده با ایران ارزش قائل است چرا که یکی از شرایط کلیدی برای تضمین پیشرفت و ثبات منطقه‌ای در کشورهای ما محسوب می‌شود. تمایل ما به‌عنوان ملت‌های دوست، در به رسمیت شناختن یکدیگر و همکاری متقابل، به قرن‌های گذشته بازمی‌گردد و امروزه نیز فرصت‌های گسترده‌ای برای آن وجود دارد».

سرکیسیان افزود: «امیدوارم روابط دوستانه و گرم ایران و ارمنستان، با تلاش مشترک، در تمام حوزه‌ها گسترش و توسعه یابد و پویایی مثبتی برای سطح جدید کیفی روابط میان دو ملت ثبت شود».

به گزارش فارس، از کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار نفر بوده است که مشارکت ۴۸/۸ را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.