علیرضا شهبازی ، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم نهاوند در ارزیابی انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ و درتشریح علت تخریب انتخابات از سوی برخی سران اصلاح‌طلب به پارس نیوز اظهارداشت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به انتخابات امیدوار و گمان می‌بریم حضور و مشارکت مردم بالا باشد. 

وی افزود: در این میان برخی افراد گاه سهوی و گاه عمدی دست به تخریب انتخابات می‌زنند که بسیار دور از اخلاق و منش اسلامی‌ست‌. بنابراین کاندیداها و طرفدارانشان می‌بایست آگاه و از ایجاد تنش اجتناب کنند.

*کاندیداها اخلاق انتخاباتی خود را حفظ کنند

شهبازی تصریح کرد: به طورحتم تخریب عمدی برخی از افراد نسبت به انتخابات 1400 ، هدف‌دار است. لازم به ذکر است تا بگوییم این گونه‌ رفتارها تنها مختص سال جاری نیست بلکه در تمامی ادوار انتخاباتی دیده شده و بنابراین دیده می‌شود‌.  دراین راستا تنها نیاز است تا کاندیداها به مسیر خود ادامه و اخلاق انتخاباتی خود را حفظ کنند. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین خاطرنشان کرد: طی ۸ ساله گذشته، مردم همواره با نارضایتی نسبت به وضعیت اقتصادی و تصمیمات دولت، امرار معاش کردند‌. بنابراین خواست کنونی مردم تغییر وضع موجود است که تحقق این امر، مستلزم روی کار آمدن یک دولت جوان و چابک است تا مشکلات جامعه را حل و معیشت مردم را بهبود بخشد. 

شهبازی درانتها عنوان کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری در جریان تخریبات و انتخاب کاندیدای موردنظر بسیار راهگشا و ضرورت دارد تا مردم نیز با استفاده از این توصیه‌ها، از هجمه‌ها دوری و انتخابی درست داشته باشند.