سید محمد مولوی به برگزاری انتخابات 1400 درشرایط کرونایی و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع این ویروس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شرایط برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی مهیا نیست؛ چرا که زیرساخت‌های کافی برای این مهم وجود ندارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت کشور باید شرایط برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را فراهم کند و سیستمی در این زمینه طراحی شود تا هیچ شائبه‌ای ایجاد نشود و شورای نگهبان هم ظاهرا اختلاف آنچنانی ندارد و البته مخالفتشان با عدم سازماندهی ساز و کار برای اینگونه انتخابات است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه گفته شود انتخابات ریاست جمهوری به سال بعد موکول شود؛ قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد، اما می‌توان با افزایش شعب اخذ رای، انتخابات را در شرایط شیوع ویروس کرونا برگزار کرد.

وی اظهار کرد: انتخابات سال 1400 باید به نحوی برگزار شود که سلامت هیچ یک از هموطنان دچار خدشه نشود و این نیز می‌تواند با تمهیدات مسئولان برگزاری انتخابات صورت بگیرد.

مولوی با اشاره به اینکه چنین امکانی وجود دارد که در چند روز متوالی انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود؟ تصریح کرد: برگزاری انتخابات در چند روز متوالی بستگی به نظر شورای نگهبان دارد ؛ البته اگر قانونی در این راستا نیاز باشد مجلس شورای اسلامی هم ورود خواهد کرد، اما فکر می‌کنم انتخابات سال 1400 در موعد مقرر برگزار خواهد شد.