به گزارش پارس ، بهرام بیرانوند در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نه تنها رییس جمهور، بلکه هر کس دیگری ولو پیامبر خدا باشد به او اذن مشاوره داده شده که مشاوره کند و بعد متناسب با اهدافی که تشریح کرده و وعده هایی که به مردم داده، تصمیم خود را بگیرد.

وی افزود: همه ما نیازمند مشورت هستیم؛ زیرا انسان ها با مشورت در عقول دیگران شریک می شوند اما نهایتا این رییس جمهور است که وسط ماجراست و باید پاسخگو باشد بنابراین تصمیم نهایی را رییس جمهور می گیرد و مجلس هم متناسب با اختیارات قانونی اش نظر کارشناسی را در مورد انتخاب آقای رییس جمهور می دهد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس درباره طرح اسامی افراد به عنوان گزینه های احتمالی وزارتخانه ها در دولت آینده، تصریح کرد: شاید معنی طرح این اسامی اعمال فشار نباشد بلکه تنها مشورت باشد اما اگر کسانی بخواهند از رییس جمهور امتیازگیری کنند ایشان باید آگاه باشد و به هیچ کس امتیاز ندهد زیرا مردم رییس جمهور را انتخاب می کنند که از منافع شان در داخل و خارج دفاع کند و رییس جمهوری که امتیاز می دهد بر روی یخ نازک حرکت می کند.

بیرانوند ادامه داد: الحمدالله ما در حال حاضر مطلقا تنش سیاسی در این کشور نداریم، اما برخی گروه ها سعی می کنند سهمی در دولت آینده بگیرند که رییس جمهور باید نسبت به این موضوع هوشیار باشد زیرا اوست که پاسخگو خواهد بود ولو اینکه در مقام مشورت هم نظر کسی را بپذیرد، مشورت دهنده بعدا مسئولیتی نخواهد داشت.

وی درباره گمانه زنی برخی رسانه ها در خصوص کابینه نیز گفت: رسانه ها افراد را معرفی می کنند؛ چه عیبی دارد که بگویند چه شخصیت هایی وجود دارند، اما این رییس جمهور است که دست به انتخاب می زند و مرحله بعد مجلس است که قانون را اعمال می کند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان یادآور شد: آقای رییس جمهور باید بداند با توجه به اهداف ترسیم شده و وعده های داده شده اولویت کاری اش حل مسائل اقتصادی کشور و پرهیز از جنجال های سیاسی توسط افراطیونی است که ممکن است فکر کنند آنها پیروز صحنه انتخابات هستند در حالی که ملت پیروز صحنه انتخابات است و برای چهار سال به آقای روحانی اعتماد کرده و ایشان باید به گونه ای رفتار کنند که بعد از چهار سال وضعیتش از حالا بهتر باشد.