حسین الحراسیس نایب رئیس مجلس اردن عصر امروز در چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی که با حضور هیأت‌های پارلمانی 15 کشور اسلامی در تهران برگزار شد، اظهار داشت: از زمان آغاز اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی همواره شاهد درگیری‌ها و کشمکش‌هایی بودیم که در نتیجه کاشت یک دانه خبیث در سرزمین فلسطین رخ داده است.

وی افزود: آنها تلاش کرده‌اند که تاریخ را پاک کنند و یک جنگ عقیدتی راه بیندازند؛ در تاریخ معاصر ما شاهد کشتارهای متعددی بوده‌ایم ولی جامعه جهانی در قبال این جنایت ضد انسانی صهیونیست‌ها سکوت کرده است.

نایب رئیس مجلس اردن گفت: اردن زنگ خطر را به صدا درآورده و اعلام کرده است که قدس در دست یهودی‌سازی است و ظلم اشغالگران به مرحله پاک‌سازی نژادی رسیده و از سلاح‌های ممنوعه استفاده می‌کنند.

الحراسیس ادامه داد: جنگی که اسرائیل در غزه راه انداخته یک جنایت جنگی است و همه موجودات اعم از انسان، آب، خاک و گیاهان را در بر گرفته و باید پیگیری بین‌المللی شود.

وی با بیان اینکه آرمان فلسطین کرامت امت اسلامی است، اظهار داشت: این غم و اندوهی که بر فلسطین وارد شده همواره در حال تشدید است و باید آگاه باشیم و درک کنیم که در منظومه کشورهای اسلامی شاهد نوعی عقب‌نشینی هستیم که در نتیجه جنگ‌های نیابتی در این کشورها رقم خورده است.

نایب رئیس مجلس اردن تأکید کرد: هیچ راه حلی برای مسئله فلسطین مؤثر نیست جزو تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتخت قدس شریف تا نقشه سرطانی صهیونیست‌ها خنثی شود.