به گزارش پارس به نقل از العالم، روزنامه صهیونیستی "هآرتص" نوشت: تشکیلات امنیتی در تل آویو پس از تاسیس فرودگاه تمناع و تغییرات ژئوپولتیک در منطقه خاورمیانه، برای احداث دیواری در مرز با اردن برنامه ریزی می کنند.

به نوشته این روزنامه، فرودگاه تمناع جایگزین فرودگاه در ایلات و عوفداه خواهد بود و اقدامات برای ساخت آن این روزها ادامه دارد.

این روزنامه به نقل از منابع نظامی ارشد رژیم صهیونیستی افزود: اسراییل زمینه های لازم برای ساخت دیوار را فراهم می کند و به موجب نقشه نظامی که به تایید ژنرال سامی تورجمان فرمانده منطقه جنوبی ارتش اسراییل رسیده است، مرحله نخست شامل ساخت دیواری به طول 30 کیلومتراست. این امر علاوه بر نصب جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های نظارت و کنترل در این دیوار است.

مرزهای اردن با فلسطین اشغالی تنها مرزهایی است که دیواری در آنجا ساخته نشد زیرا پیشتر رژیم صهیونیستی اقدام به احداث دیوار امنیتی در مرز فلسطین اشغالی با مصر، سوریه و لبنان کرد.

روزنامه صهیونیستی هآراتص نوشت: به گفته این منابع نظامی ارشد، ساخت فرودگاه در تمناع، اسراییل را ملزم می کند تا دست به برخی اصلاحات و تغییرات ریشه ای در سامانه های امنیتی خود در مرز با اردن بزند. یک افسر اسراییلی تاکید کرد که فرودگاه تمناع فقط 200 متر از مرزهای اردن فاصله دارد که این امر دستگاه های امنیتی اسراییل را ملزم می کند که امنیت آن را تامین کنند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، دیوار امنیتی رژیم اسرائیل به طول بیش از 400 کیلومتر است که بخش نخست آن به طول بیش از 260 کیلومتر از شهر ام الرشراش (ایلات) تا جنوب بحر المیت و بخش دوم آن به طول بیش از 100 کیلومتر از شمال بحرالمیت تا دریاچه طبریه کشیده خواهد شد.