به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حسین فتاحی گفت: باید استقلال رییس جمهور منتخب برای انتخاب اعضای کابینه حفظ شود. اگر رییس جمهور استقلال نداشته باشد دیگر رییس جمهور ملت نیست.

وی افزود: برای رفع مشکلات کشور باید کابینه ای مبتنی بر شایسته سالاری انتخاب شود و قطعا کابینه تحمیلی راهگشا نیست. استقلال رییس جمهور منتخب در تعیین افراد کاردان و شایسته برای عضویت در هیات دولت کمک بسیار موثری برای رفع چالش های کشور است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به شخصیت ها و گروه های سیاسی از آنان خواست از اعمال فشار بر رییس جمهور برای پذیرش افراد مدنظرشان به شدت پرهیز کنند.

فتاحی افزود: رییس جمهور منتخب همان طور که اعلام کرده است اصلاح طلب اصولگراست و قطعا از نیروهای کاردان هر دو جریان سیاسی استفاده خواهد کرد اما نباید افراد به ایشان تحمیل شوند البته این سخن به معنای بی توجهی به مشورت ها و توصیه ها نیست بلکه مهم جلوگیری از سهم خواهی جریان های سیاسی از رییس جمهور منتخب است.

وی خطاب به رییس جمهور منتخب توصیه کرد: بدون توجه به فشارهای سیاسی در تعیین اعضای کابینه، از شایستگان استفاده کنید. کابینه تحمیلی راهگشای رفع چالش های عمیق اقتصادی نیست. مردم ایران سیاسی ترین مردم جهان هستند بنابراین اگر قرار باشد تاثیرپذیری داشته باشیم بهتر است نظر مردم را بر شخصیت ها و گروه های سیاسی ارجحیت دهید.