وهاب عزیزی اعلام کرد که امروز پرچم جریان سوم کشور در دست جهادگران است و ایشان به نمایندگی از جریان سوم وارد انتخابات شده و برای رقابت ها برنامه جدی و عملیاتی دارد.

دبیرکل جهادگران اهم برنامه های خود برای دولت آینده را در سه محور اصلی بیان کرد: نجات اقتصاد ایران از طریق کنترل بازار پول، ارز و سهام، ترمیم حوزه اجتماعی فرهنگی، اصلاح ساختار سیاسی محور برنامه های جریان سوم هستند.

وی توضیح داد: در حوزه اقتصادی لازم است مدیریت تورم صورت گرفته و کنترل نوسانات بازار به صورت منظم انجام شود. برای تضمین و سلامت مدیران اجرایی تشکیل صندوق جرایم مدیران در نظر گرفته شده است. ما در کشور برای تخلفات کوچک مثل تخلفات رانندگی و عبور از خط عابر پیاده، جرایم دقیق داریم. ولی متاسفانه برای تخلفات بزرگ هیچ جریمه ای در نظر گرفته نشده است. بعضی از مدیران با سهل انگاری از روی تمام خطوط ممنوعه عبور می کنند و جریمه هم نمی شوند. تصمیم داریم در دولت جوان جهای برای کم کاری و سهل انگاری مدیران بویژه در حوزه اقتصادی جرایم تعیین کنیم  و از محل صندوق جرایم مدیران، خسارت های وارد شده به کسب و کارهای مردم را بپردازیم. بحث بروز رسانی یارانه ها نیز از اولویت های دولت من خواهد بود. یارانه های پرداختی باید بر اساس نرخ رشد تورم همه ساله محاسبه شده و بروز رسانی شوند.

وهاب عزیزی مشکلات و آسیب های حوزه اجتماعی فرهنگی  را معلول مسائل اقتصادی دانست و گفت تا زمانی که وضع معیشتی، اشتغال مردم و ازدواج جوانان حل نشود، نمی توانیم حرفی از توسعه فرهنگی و سلامت اجتماعی جامعه بزنیم. گره اجتماعی زمانی حل می شود که مشکلات اقتصادی مرتفع شود. جوانان کشور نباید دغدغه تهیه مسکن، معیشت و اشتغال داشته باشند. با برنامه تولیدمحور و توسعه صنعتی کشور و جلوگیری از خام فروشی نفت و گاز تلاش داریم این معضلات را برطرف کنیم. یکی دیگر از معضلات آموزش و پرورش و حوزه تربیتی، عدم توانایی و آشنایی مسئولین و وزرای مربوطه به این حوزه می باشد. تربیت به صورتی ذاتی در نهاد بانوان قرار دارد. زنان و دختران از پایه های اصلی رشد اجتماعی و تربیتی کشور هستند. و در این راه حضور بانوان ضروری است. من تصمیم دارم مسئولین تربیتی کشور به ویژه وزیر آموزش و پرورش و وزیر فرهنگ و ارشاد را از بانوان انتخاب کنم.

نامزد ریاست جمهوری برنامه خود برای حوزه سیاسی در داخل را تمرکز زدایی از دولت عنوان کرد. باید نهاد دولت را اصلاح کرد. دولت باید کوچک و شایسته سالاری در نهاد دولت حاکم شود. ساختار دولت و دیوانسالاری سنگین و مقررات دست و پاگیر را باید با بهره مندی از نیروهای جوان با نهضتی اصلاحی درمان کرد و تحول ساختاری در اداره کشور ایجاد کنیم. در سیاست خارجی نیز معقول این است که در ارتباط بین شرق و غرب جانب توازن را با محوریت منافع ملی داشته باشیم و از همه ظرفیت ها استفاده شود. برای تقویت جایگاه ایران در جهان برنامه  تشکیل اتحادیه ملل آسیایی متشکل از کشور همسایه را در دستور کار داریم.

وهاب عزیزی گفت که معتقد است: برای رسیدن به مردم باید از خودمان عبور کنیم و برای تقویت انقلاب لازم است که مجدد انقلاب کنیم، انقلاب را از خودمان و محیط اطراف خود شروع کنیم. تا زمانی که تک تک ما انقلاب برای تحول درونی را آغاز نکنیم نمی توانیم برای انقلاب اسلامی گامی برداریم.

وی اضافه کرد: در دولت جوان جهادی اولویت تصدی مسئولیت ها با نخبگان، فرهیختگان و متخصصین همان حوزه است.

وهاب عزیزی از شورای نگهبان درخواست کرد در فرآیند تائید صلاحت ها نامزد یک نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری را هم به  جریان سوم اختصاص دهد.