آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، با حضور در جمع خبرنگاران،گفت:ابتدا لازم می‌دانم از دست اندرکاران امر انتخابات در حوزه اجرایی و نظارت و همچنین از شما اصحاب رسانه و دست اندرکاران عرصه خبر تشکر کنم.
 
وی ادامه داد: همچنین از مردم عزیز کشورمان در جای جای کشور که برای حضور بنده در انتخابات دعوت کردند و نیز از گروه‌ها و تشکل‌های روحانی، اساتید دانشگاه، دانشجویان، کارگران و سرمایه گذراران، کارآفرینان و همه مردان و زنان تشکر می‌کنم که برای اجابت دعوت آن‌ها که به اشکال مختلفی این دعوت را تکرار کردند به عرصه آمدم.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: برخی از عزیزان و دغدغه‌مندان به دلیل حساسیت و مهم بودن امر قوه قضاییه تاکید کردند که کار تحول باید در قوه قضاییه ادامه پیدا کند و امر مبارزه با فساد و اجرای عدالت تداوم پیدا کند و دغدغه این را داشتند که وضعیت دستگاه قضایی چه خواهد شد.
وی اظهار داشت: من به همه این عزیزان عرض می‌کنم باید از همه شما بابت دغدغه هایتان تشکر کنم. این دغدغه، دغدغه درستی است، اما در کنار مهم بودن امر قوه قضاییه، با یک امر اهمی مواجهیم و آن مسئله قوه مجریه است.
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: دیدن وضعیت معیشت و مشکلات آنان، بیکاری و گرانی، سفره مردم و وضعیت اقتصادی جامعه و معیشت مردم دغدغه جدی برای انسان ایجاد می‌کند و برخی از ناامیدی‌هایی که امروز در بخش‌هایی از جامعه در حال رخ نمایی است، می‌تواند در یک دولت قوی این ناامیدی‌ها تبدیل به امید شود.

وی یادآور شد: می‌توان با همین امکانات و نیروی انسانی متراکم و جوان کشور و با همان ذخایر مادی و معنوی که کشور بحمدالله از آن برخوردار است، دغدغه‌ها و درد و رنج مردم را کاهش داد و ناامیدی را تبدیل به امید کرد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: حضور بنده در این عرصه اجابت دعوت مردم عزیزمان و نخبگان و همه کسانی است که امروز دغدغه وضعیت کشور را دارند؛ بخصوص دغدغه وضعیت اداری و اقتصادی کشور را دارند. اگرچه گروه‌های سیاسی و تشکل‌ها و مردم عزیزمان بسیار گفتند و دعوت کردند لکن حضورم در عرصه به صورت مستقل است.
 
وی گفت: من رقیب ناکارآمدی هستم.
 
رئیس قوه قضاییه افزود: حضور ما باید به انسجام گروه‌های مختلف منجر شود. انسجام جناح‌ها و انسجام همه کسانی که غدغه مردم، دین و ارتقای کشور را دارند.
 
وی ادامه داد: لذا معتقدم هیچ بن‌بستی برای اداره امور در کشور وجود ندارد. همه امکانات در کشور وجود دارد و باید یک مدیریت جهادی در این کشور وجو داشته باشد.
 
رئیسی با بیان اینکه این را باور دارم که بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییر دهنده وضع موجود باشند، گفت: باید کسانی باشند که حقیقتاً به تغییر و تحول عقیده داشته باشند.