به گزارش پارس به نقل از فارس، ۹ انجمن اسلامی دانشجویان، خطاب به آیت الله آملی لاریجانی در آستانه یوم الله ۹ دی نامه ای نوشتند که متن کامل آن به شرح ذیل است:

" ریاست محترم قوه قضائیه

آیت الله صادق آملی لاریجانی

سلام علیکم

از مولفه های افتخارآمیز نظام مقدس اسلامی، پشتوانه مردمی برجسته و پررنگ آن است، به طوری که ملت بزرگ ایران در طول بیش از سه دهه از حیات جمهوری اسلامی، در همه بزنگاه ها به حمایت از نظام در صحنه بوده اند و پیوند ناگسستنی خود را با حاکمیت به کرات به نمایش گذاشته اند.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حضور ۴۰ میلیونی مردم، یکی از بارزترین و کم نظیرترین نمونه های حضور مردمی در صحنه ها بود و ملت ایران بعد از گذشت سه دهه، به وضوح نشان دادند که همچنان پای نظام اسلامی ایستاده اند و به نظام سیاسی اعتماد و اطمینان دارند.

اما دشمنان قسم خورده نظام و مردم که همواره حضور مردم در صحنه را مانع اصلی نیل به اهداف و اغراض شوم خود می پندارند، بار دیگر به مقابله با ملت به پا خاستند و آنگاه که در انتخابات سال ۸۸ با" نه" معنادار مردم روبرو شدند، تصمیم بر انتقام گیری از مردم گرفتند و تا آنجا که برایشان ممکن بود پیش رفتند.

ریاست محترم قوه قضائیه

آنچه که در سال ۸۸ به وقوع پیوست، ظلم بزرگی بود که فتنه گران خبیث در حق مردم ایران و نظام اسلامی روا داشتند و بدون شک این جنایت تاریخی، هیچ گاه از حافظه ملت فراموش نخواهد شد.

سران فتنه برای ضربه زدن به نظام از هیچ تلاشی دریغ نکردند و شما هم به وضوح واقفید که آنها در این مسیر تا آنجا که توانستند پیش رفتند.

با این همه، مردم ایران همانند گذشته باز هم به میدان آمدند و با خلق حماسه تاریخی و به یاد ماندنی ۹دی، فتنه فتنه گران را خنثی کردند. حماسه ای که البته حاوی پیام های معنادار و قابل توجه زیادی بود.

توده های ده ها میلیونی مردم در یوم الله ۹دی به وضوح و با فریادهای رسا خواسته های خودشان را در قبال سران فتنه اعلام کردند و مشخص است که مطالبه عموم ملت نسبت به کسانی که برای انتقام گیری از مردم از هیچ کاری فروگذار نکردند چیست. لذا از قوه قضاییه هم انتظار می رود با همراهی ملت بزرگ ایران، نسبت به محاکمه جنایت کارانی که ظلمی تاریخی و فراموش نشدنی را در حق مردم و نظام اسلامی روا داشتند اقدام کند و اجازه ندهد آنان که خود دستشان در جنایت سال ۸۸ آلوده است، با سوء استفاده از شرح صدر و رافت نظام اسلامی بار دیگر برای ادامه ظلم به مردم بسترسازی کنند.

مقایسه برخوردی که با سران فتنه صورت گرفته است با خواسته ای که ده ها میلیون ایرانی در ۹دی آن را فریاد زدند، نشان می دهد که نظام و قوه قضاییه کمترین شدت را در برخورد با فتنه گران داشته اند و البته همین مدارا با سران فتنه موجب شده است که امروز برخی ها با بی شرمی هر چه تمام تر خود را طلبکار بدانند و درخواست هایی شرم آور در رابطه با این خائنین به ملت داشته باشند.

حضرت آیت الله آملی لاریجانی

ما دانشجویان از قوه قضائیه انتظار داریم که در آستانه چهارمین سالروز حماسه عظیم ۹دی، بار دیگر خواسته ها و شعارهایی که ملت بزرگ ایران در آن روز به یادماندنی فریاد می زدند را به یاد بیاورید و برای تحقق خواسته بحق مردم ایران در قبال سران خائن فتنه سال ۸۸، کمر همت ببندید.

از جنابعالی و دستگاه قضا انتظار می رود در پاسخ به خواسته بحق عموم ملت ایران که در نهم دی ماه سال ۸۸ به وضوح آن را بیان کردند، سران خائن و جنایت کار فتنه سال ۸۸ را محاکمه کنید و آنها را به سزای اعمال خود برسانید.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه باهنر کرمان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه محقق اردبیلی