محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با پارس نیوز با اشاره به سرنوشت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت:ما منتظریم تا شورای نگهبان نظر خود را نسبت به نامه ۱۷۱ نفر از نمایندگان به آیت‌الله جنتی در زمینه تعیین تکلیف «طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات» عنوان کند.

این نماینده مجلس با طرح سوالی مبنی بر اینکه باید مشخص شود این طرح چه سرنوشتی خواهد داشت، افزود: این در حالی است که اعضای شورای نگهبان ایرادات اصلاح شده این طرح در مجلس را تائید و تصویب کردند و اما هئیت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام نکرده است.

وی تاکید کرد: اگر با همین روش جلو برویم یقینا طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات سال ۱۴۰۰ نخواهد رسید.

رئیس «کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس » بیان داشت: هئیت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام دو ایراد را بر این طرح وارد دانستند و ما در توافق قبلی خودمان با این دو ایراد مشکلی نداشتیم، اما این هیئت مجددا به ارائه ایراد، در زمینه این طرح پرداخته است این در حالی است که شورای نگهبان ایرادات این طرح را با اکثریت آراء به تصویب رسانده بود.

جوکار بیان داشت: متاسفانه عزم و اراده جدی در رابطه با طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی مسئولین مشاهده نمی‌شود لذا اگر همدلی لازم درباره این طرح ایجاد می‌شد، این طرح ملاک عمل انتخابات ۱۴۰۰ قرار می‌گرفت.