به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی اکبر صالحی صبح دوشنبه به وقت محلی در دیدار با موشه لنگا با اشاره به تاریخ عمیق و فرهنگ ریشه دار ملت این کشور، حمایت ایران از جنبش های ضدسلطه و مبارز برای احقاق حقوق را خود افتخار دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیستم سیاسی ارزشی خود قبل از استقلال نامیبیا با پذیرش دفتر جنبش سوآپو در تهران از این جنبش حمایت کرده و امروزه نیز با همان اصول آماده حمایت و همکاری با نامیبیا است.

او خاطرنشان کرد: ایران یار و دوست دوران سختی و راحتی ملت ها و کشورهاست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط دو کشور افزود: ایران و نامیبیا دارای اشتراکات فراوان هستند و باید تلاش کرد که با کار و اهتمام بیش تر روابط و همکاری ها گسترش یافته و تقویت شود.

صالحی حوزه هایی مانند کشاورزی، صنعت، شیلات، بهداشت، دارو و فرآورده های غذایی را از جمله زمینه های همکاری میان دو کشور برشمرد.

وی ضرورت تبادل هیات های سیاسی، اقتصادی، پارلمانی، قضایی و فرهنگی را به منظور مشورت در حوزه های مختلف در جهت نزدیکی مناسبات دو کشور خاطرنشان ساخت.

سرپرست وزارت امور خارجه نامیبیا نیز در این دیدار سابقه روابط ایران و نامیبیا را قبل از استقلال این کشور دانست و از حمایت های ایران تقدیر کرد.

وی ادامه داد: روابط دو کشور نه تنها در ابعاد سیاسی، بلکه در حوزه های اقتصادی، تجاری، صنعت و معدن نزدیک و مستحکم است.

سرپرست وزارت امور خارجه نامیبیا بر ضرورت تلاش بیش تر برای تقویت همکاری ها در کلیه حوزه ها تاکید کرد.