مهدی سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «پارس نیوز» ضمن اشاره به اینکه خرابکاری نطنز تاثیری در موضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین ندارد و آمریکایی ها امیدوار نباشند، بیان کرد: اکنون سالیان سال است که ایران با دشمن احمق و زورگویی به نام نظام سلطه مبارزه می کند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا کشور ما را در ابعاد مختلف تحریم کرد و این تحریم ها تا دهه 40 انقلاب نیز ادامه داشته و شدت گرفته است.

وی افزود: در تمام این سال ها ترور ها، خرابکاری ها، عملیات های تروریستی بسیاری علیه کشور و ملت ایران توسط آمریکا و اسرائیل انجام شده و جامعه به اصطلاح بشری نیز هیچ محکومیتی برای آن ها درنظر نگرفته است. بنابراین جمهوری اسلامی ایران یادگرفته است که سختی ها، تحریم ها و آسیب ها را به فرصت تبدیل کند و از آن ها به عنوانی ابزاری علیه دشمنان بهره گیرد.

سعادتی گفت: درنتیجه آمریکا و پیروانش بدانند که این اقدامات هیچ تاثیری در اراده و نظر جمهوری اسلامی ایران درقبال آمریکا و برجام ندارد و نمی توانند با این حرکات ما را تضعیف کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب تاکید و تصریح کردند ما هیچ عجله ای برای رفع تمام تحریم های آمریکا نداریم و تازمانی که آن ها تحریم های یکجانبه و غیرقانونی خود را علیه کشورمان لغو نکند به تعهدات برجامی باز نمی گردیم.

سعادتی عنوان کرد: مقصر شرایط فعلی برجام آمریکاست و خودش هم باید بدون پیش شرط به آن برگردد و تمام تعهداتش را عملیاتی کند. در این روزها نیز وزیرامورخارجه روسیه به تهران سفر کرد و با مقامات ارشد کشورمان دیدار داشت و مواضع صریح و مهمی را علیه آمریکا و اسرائیل اتخاذ کرد. 

او درانتها یادآورشد: اکنون آمریکا و اروپا در انزوای بین الملل قرار گرفته اند و سعی دارند با هر اقدامی فشار ایران علیه آمریکا و برجام را بردارند. اما مشخصا این اتفاق نخواهد افتاد و مسیر ایران تغییر نخواهد کرد.