«سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان بعدازظهر امروز (پنجشنبه) با حضور در یکی از زندان‌های شهر باکو با ۳۰ نفر از هموطنان ایرانی زندانی ملاقات کرد.

در این بازدید زندانی‌های ایرانی در خصوص آخرین وضعیت پرونده و شرایط خود در زندان با سفیر جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگو نشستند. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران اوایل ماه جاری (فروردین) نیز با حضور در زندان مخصوص بانوان در باکو با ۱۲ نفر از زنان ایرانی زندانی ملاقات کرد. 

در حال حاضر حدود ۲۰۰ ایرانی در جمهوری آذربایجان در زندان به سر می‌برند و جرم اکثریت آنها که در بین آنها ۱۲ زن نیز حضور دارد، حمل مواد مخدر است که بر اثر غفلت شخصی یا اغفال توسط باندهای مواد مخدر محکوم و زندانی شده‌اند. 

در همین خصوص سفارت ایران در باکو اعلام کرد که تلاش‌های این سفارتخانه از طریق دیپلماسی قضایی برای انتقال، عفو یا تخفیف مجازات افراد مذکور ادامه دارد.

گفتنی است، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به مناسبت عید نوروز در فرمانی صدها نفر از زندانیان در این کشور را مورد عفو و تخفیف مجازات قرار داد که نام هفت زندانی ایرانی نیز در بین آنهاست. این افراد قرار است پس از انجام امور اداری به کشور بازگردند.