"رحمانی فضلی" وزیر کشورجمهوری اسلامی ایران که برای حضور در پنجاه و نهمین کنوانسیون مواد مخدر سازمان ملل یکشنبه شب وارد وین شد درخصوص حضورمیلیونی مردم در انتخابات امسال و تاثیر آن برعرصه روابط بین الملل به خصوص بعد از برجام، افزود: مردم پایه قدرت هر کشور هستند و حضور مردم در انتخابات به معنی اعتماد و تایید نظام و دستاوردها نظام بود . 

 

وی یادآور شد: ما به پشتوانه مردم در نظام مردم سالاری دینی که کشورهای جهان آن را به عنوان مهد دموکراسی اصل می دانند می توانیم سیاست های خود را با اقتدار پیش ببریم و به پشتوانه مردم اعتماد داریم.

 

رحمانی فضلی در خصوص کنوانسیون امسال مواد مخدر گفت : ایران به عنوان یکی از اعضای فعال مبارزه با مواد مخدر امسال نیز در این نشست شرکت کرده است اما نشست امسال به دلیل آنکه مقدمه حضور در مجمع سازمان بین الملل که در فروردین 95 قرار است برگزار شود، متفاوت شده است.

 

وی افزود: در این کنوانسیون آسیب ها و چالش های مواد مخدر تدوین می شود که ایران نیز در این خصوص نظراتی را مطرح می کند. با توجه به زحماتی که هم در وزارت خارجه و هم در ستاد مواد مخدر کشیده شده است امیدواریم بتوانیم در این اجلاس با حضور فعال همکاران مان نظرات خود را اعمال کنیم تا در سال 95 در سازمان ملل بتوانیم کنوانسیون ها بیانیه های سیاسی و برنامه اقدام مواد مخدر را با موفقیت انجام دهیم.

 

وزیر کشور درباره ملاقات هایی که در حاشیه این اجلاس انجام می دهد، گفت: با مقامات مختلف از جمله رییس کمیسیون مواد مخدر، مدیرکل مواد مخدر سازمان ملل، طرف های روس و همچنین هلندی ها نشست هایی را داریم تا بتوانیم با هماهنگی هایی که می خواهیم انجام دهیم، نظرات مان را اعمال کنیم.