به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این ضریح که به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق در ایران و با بهره گیری از بهترین هنرمندان و طراحان کشور، ساخته و پرداخته شده است، امروز و در آستانه ی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برای نصب در حرم حضرت مسلم (ع) ، از طریق مرز مهران به خاک عراق وارد شد.

این اثر پس از دو و نیم سال کار مداوم همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) و با حضور مسؤولان فرهنگی کشور و میهمانان عراقی بویژه تولیت مسجد کوفه رونمایی شد و به دلیل استقبال مشتاقان و علاقه مندان برای بازدید از آن، با تصمیم مسؤولان ستاد، به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار گرفت.

عملیات بازگشایی قطعات این ضریح پس از پایان فرصت بازدید عمومی آغاز شد و پس از بسته بندی قطعات به طور کامل، امروز یکشنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۲ به مرز مهران وارد شد و بعد از اجرای مراسم خاصی، توسط سه دستگاه تریلر به عراق فرستاده شد.

کار نصب ضریح جدید بعد از باز کردن ضریح قدیمی آغاز می شود و بنا بر پیش بینی های انجام شده، در ماه شوال از آن رونمایی خواهد شد. ضریح فعلی حرم حضرت مسلم (ع) ، ضریح پیشین حرم حضرت اباالفضل العباس (ع) بوده که حدود ۵۱ سال پیش ساخته شده است.