رویترز در همین باره نوشت: رهبر عالی ایران در نطق تلویزیونی که روز شنبه منتشر شد، سال جدید را سال «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی» نامید.

این رسانه افزود: (آیت‌الله) خامنه ای گفت که سال ۱۴۰۰ «سالی مهم و حساس» به دلیل انتخابات ریاست جمهوری در ژوئن (خرداد) است. رهبر ایران همچنین روز شنبه گفت که انتخابات ماه ژوئن احتمال روی کار آمدن رئیس جمهوری جوان را تضمین می کند.

رویترز افزود: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در پیامی جداگانه ابراز امیدواری کرد که سال جدید پایان تحریم هایی باشد که رئیس جمهوری پیشین آمریکا بعد از ترک توافق هسته ای ایران علیه این کشور اعمال کرد.

این خبرگزاری انگلیسی نوشت: روحانی که رئیس جمهوری پراگماتیست (عملگرا) قلمداد می شود نمی تواند برای دور سوم در رقابت های انتخاباتی شرکت کند و فهرست نامزدها هنوز نهایی نشده است.

گزارش رویترز درباره پیام رهبری ورئیس جمهوری در رسانه های غربی از جمله گاردین، سوئیس اینفو، رادیو عمومی ارمنستان بازنشر شده است.

خبرگزاری روسیاالیوم نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: سیاست فشار حداکثری برای تسلیم کردن ملت ایران شکست خورد.

به نوشته این رسانه روسی،‌ رهبر ایران افزود: آمریکا و غربی ها امروز با صراحت از شکست تحریم ها و اهمیت مذاکره سخن می گویند.

در ادامه این مطلب آمده است که رهبر انقلاب اسلامی سال جدید را به خاطر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای آن سال مهمی خوانده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: فشارهای واشنگتن برای وادار کردن ایران به تسلیم، با شکست روبرو شد.

بنا به گزارش الجزیره، رهبر ایران با نامگذاری سال جدید ایرانی به نام "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" گفت: زمینه خوبی برای جهش تولید وجود دارد و موانع قانونی تولید و پیشرفت باید برطرف شود.

در ادامه این گزارش به سخنان روز شنبه رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره و به نقل از وی در پیام خود به مناسبت آغاز سال جدید، آمده است: دشمنان ایران مجبورند به مسیر گفت وگو بازگردند.

بنا به این گزارش، حسن روحانی اضافه کرد: با ایران نمی توان با منطق زور سخن گفت.

الجزیره به نقل از روحانی تأکید کرد: ما بر تحریم ها پیروز می شویم.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نیز نوشت: امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد که ملت ایران قدرت خود را در مقابل دشمنان نشان داد.

بنا به گزارش سانا، رئیس جمهوری ایران نیز گفت: در سال گذشته وضع اقتصادی دشواری داشتیم اما دشمنان اعتراف کردند که زبان زور با ایران نتیجه نمی دهد.

سانا نیز این سخن حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی را بازتاب داد که گفت: دشمن مجبور است به مسیر گفت وگو و همکاری با ملت ایران بازگردد.

از سوی دیگر شبکه المنار لبنان نیز نوشت: امام خامنه ای؛ سال گذشته سال ظهور قدرت ملت ایران بود

المنار به نقل از رهبر معظم انقلاب افزود: در این سال قدرت و توانایی ملت در مقابل پدیده کرونا و فشارهای حداکثری دشمنان و تحریم ها نمایان شد.

این شبکه لبنانی به نقل از رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز گزارش داد: ملت ایران با افتخار به استقبال بهار می روند درحالی که دشمنان آن ها با ذلت از کرسی قدرت به زیر افتادند.

به گزارش المنار، حسن روحانی اضافه کرد: دشمنان با بی شرمی از فشار اقتصادی سخن می گفتند و برای فروپاشی اقتصاد ایران تلاش می کردند ولی درحالی که اقتصادهای دنیا با رشد منفی روبرو بود، اقتصاد ایران رشد 2.2 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش مشرق از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به هم‌میهنان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، و با ابراز امیدواری به کسب برکات مادی و معنوی از تقارن سال جدید با اعیاد شعبانیه و متبرک شدن سال ۱۴۰۰ به دو عید نیمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت ولی‌عصر(عج)، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۹۹ را آمیخته با حوادث گوناگون و بی‌سابقه بخصوص پدیده ناآشنای کرونا خواندند و افزودند: کرونا زندگی مردم از جمله کسب‌وکارها، محیطهای درسی، اجتماعات دینی، ورزش و سفرها را تحت تأثیر قرار داد و ضربه سختی به اشتغال در کشور زد.

ایشان، جان باختن دهها هزار تن از مردم عزیز در اثر کرونا را تلخ‌تر از همه حوادث ۹۹ دانستند و با طلب رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان، با خانواده‌های داغدار آنان ابراز همدردی کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال ۱۴۰۰ را به علت در پیش بودن انتخابات و همچنین وجود زمینه مناسب برای شکوفایی جهش تولید، سالی حساس و مهم خواندند و افزودند: انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و روی کارآمدن مدیریتهای جدید و احتمالاً تازه‌نفس و با انگیزه‌های قوی، امسال را سالی بسیار مهم، حساس و تأثیرگذار در آینده کشور کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: علاوه بر این، در سال ۹۹ جهش تولید حرکتی در کشور به‌جود آورد که زمینه خوبی برای شکوفایی آن در سال جدید است.