« سعید خطیب زاده » سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) و پس از انتقال ۲۵۰ هزار واکسن کرونا اهدایی از چین در توئیتی به زبان چینی نوشت: «رابطه تمدنی ایران و چین موجب شده حتی مشکلات هم به فرصتی برای تقویت روابط تبدیل شود.»

وی افزود: «همکاری برای مهار کرونا، بار دیگر اهمیت روابط راهبردی دو کشور را تایید کرد‌. از اهدای ۲۵۰ هزار واکسن کرونا  توسط دولت جمهوری خلق چین به عنوان نماد جدیدی از دوستی دو ملت قدردانی می کنیم.»

هفته گذشته خطیب زاده از اهدای این تعداد واکسن توسط چین و در پی تلاش های سفارت اژران در پکن خبر داد. بر همین اساس بامداد امروز این محموله ۲۵۰ هزار دوزی وارد کشور شد.

پیش از این نیز دو محموله خریداری شده واکسن روسی «اسپوتنیک وی» وارد کشور شد.آنگونه که کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو قبلا عنوان کرده بود قرار است محموله‌های دیگری نیز دهه دوم اسفند و فروردین به ایران ارسال می‌شود. 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه چندی پیش در نشست هفتگی با خبرنگاران گفته بود: مسیرهایی متعددی رفته‌ایم و چندین میلیون دوز واکسن از کنسرسیوم کواکس برای ایران خریداری شده است از سوی دیگر واکسن ایرانی - کوبایی خریداری شده و بعد از مراحل بالینی در داخل تولید صورت می‌گیرد. با چین و هند گفت‌وگوهایی خوبی صورت گرفته و منتظریم که به سرعت وارد شوند.