به گزارش پارس ، به نقل از شبکه العالم، شماری از تظاهرکنندگان مخالف" رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه هنگامی که تصمیم داشتند وارد پارک گزی شوند با شلیک گاز اشک آور از سوی نیروهای ضد شورش و یورش خودروهای آب پاش پلیس مواجه شدند؛ نیروهای ضد شورش پلیس برخی از معترضان را در خیابانهای اطراف میدان تقسیم بازداشت کردند.

تظاهرکنندگان قصد ورود به گزی پارک را داشتند که نیروهای امنیتی آن را محاصره کرده بودند. این در حالیست که مقامات ترکیه درباره غیرقانونی بودن این تظاهرات به شرکت کنندگان در آن هشدار داده بودند. برگزارکنندگان تظاهرات، برگزاری آن را به منزله هشداری به مقامات ترکیه دانستند که با محاصره گزی پارک حکم دادگاه را در خصوص لغو طرح توسعه میدان تقسیم نقض کرده است.

در ادامه گزارش آمده است: این اعتراضات به درگیری پلیس و تظاهرکنندگان منجر شد که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان ترک انجامید.

در همین حال به دنبال تهدیدهای اخیر نخست وزیر ترکیه علیه رسانه های افشاگر وقایع پارک گزی میدان تقسیم، موجی از اخراج و برکناری خبرنگاران و کارکنان رسانه های ترکیه آغاز شده است.

اخراج مجریان وبرخی کارکنان تلویزیون کانال" ان. تی. وی" و نویسنده با سابقه روزنامه" ینی شفق" که اتفاقا از رسانه طرفدار دولت اردوغان است، در چارچوب اجرای تهدیدات دولت ترکیه صورت گرفته است.