حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: از ملت ایران برای حضورشان در مراسم ۲۲ بهمن تشکر می‌کنم البته مراسم امسال به دلیل شرایط کرونایی با شکل جدید برگزار شد، ولی مردم ایران حضور حماسی خود و عشق و علاقه‌شان به امام و انقلاب را به جهانیان نشان دادند.

روحانی گفت: در ۱۹ دی ماه قیام مردم قم و کشتار مردم انجام شد و اگر قیام ۲۹ بهمن نبود قیام مردم قم منقطع می‌شد. کاری که تبریز انجام داد اتصال حرکت انقلاب بود؛ مبتکر اربعین‌ها مردم تبریز بودند. قیام تبریزی‌ها یک موج بزرگی را در نهضت اسلامی ایجاد کرد و ضربه مستحکمی به امید رژیم بود.

وی با بیان اینکه اگر قیام مردم تبریز نبود شاید انقلاب به هدف مهم خود در ۲۲ بهمن دست نمی‌یافت، گفت: همیشه حرکت تبریز برای ما تاریخ ساز و سرنوشت‌ساز بوده است.

رئیس‌جمهور گفت: از مجلس برای تصویب اصلاحیه بودجه تشکر می‌کنم. بودجه یکی از لوایح مهم سالانه دولت‌ها است و امسال ویژگی‌های خودش را دارد. بسیار مهم است که بودجه را به سامان برسانیم. در قدم اول بودجه به مجلس رفت و در تلفیق بحث‌های زیادی در آن صورت گرفت و تغییرات غیر قابل قبولی در بودجه ایجاد شد و خوشبختانه نظر دولت را مجلس تایید کرد. دولت اعلام کرد من تغییرات را قبول ندارم و مجلس هم گفت قبول ندارم و گزارش کمیسیون تلفیق را رد کرد.

روحانی گفت: ما در دولت یکبار دیگر بودجه را بررسی کردیم و به نظرات کمیسیون تلفیق هم توجه کردیم و با هماهنگی رئیس مجلس قرار شد مجلس و دولت با هم بنشینند تا این اصلاحیه مورد قبول دولت و مجلس قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه کشور ما جایی برای سلاح جمعی و از جمله هسته‌ای وجود ندارد، گفت: این تصمیم قاطع نظام است، ایران نمی‌خواهد دارنده سلاح هسته‌ای و نگهدارنده سلاح هسته‌ای باشد.

رئیس جمهور گفت: این نه نظر امروز یا ۲-۳ سال قبل ما است، از سال ۱۳۷۰ بارها و بارها من خدمت مقام معظم رهبری صحبت کردم، همیشه نظر نظر واحد بود که ما دنبال سلاح هسته‌ای نخواهیم بود اما در عین حال دنبال فناوری‌های صلح آمیز هسته‌ای خواهیم بود.

روحانی ادامه داد: ما عضو NPT و آژانس هستیم و پادمان را تاکنون اجرا کردیم، ما نمی‌خواهیم فعالیت مخفی هسته‌ای داشته‌ باشیم نه دیروز، نه امروز نه فردا، آمریکا بخواهد یا نخواهد، اروپا بخواهد یا نخواهد، نظر ما نظری است که مقام معظم رهبری به عنوان فتوا اعلام کردند، همان عهدی که ما در NPT بستیم و بر آن پایبند خواهیم بود.