حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ گفت: از اصلاحاتی که در لایحه بودجه از سوی دولت انجام شده تشکر می‌کنم، اما آیا این اصلاحیه توانست دغدغه‌های مجلس را رفع کند یا نه؟ در لایحه پیشین مصارف ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بوده و در این اصلاحیه مصارف بالغ بر ۸۵۴ هزار میلیارد تومان است که یعنی هزینه‌ها افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در لایحه قبلی، مصارف از ۶۳۷ هزار میلیارد به ۶۵۲ هزار میلیارد تومان رسیده، از سویی اعتبارات تملک دارایی کمتر از ۵ درصد افزایش داشته است؛ یعنی از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان به عدد ۱۰۹ هزار رسانده‌اند.

حجت‌الاسلام سلیمی بیان کرد: در حوزه مالیات چه اتفاقی افتاده است؟ دولتی‌ها می‌گفتند بودجه را دقیق نوشته‌ایم و از نظر‌های کارشناسی استفاده کردیم. چه شده که در این دو هفته اصلاح بودجه، سهم مالیات به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: رابطه سهم شرکت ملی نفت با بودجه به دقت تبیین نشده است، قیمت هر بشکه ۵۰ دلار واقعی نیست. همچنین انتشار اوراق، دولت بعد را مقروض می‌کند؛ این افزایش ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش معناداری است، در اینجا زمینه فساد وجود دارد. به علاوه ۲۰ هزار میلیارد که برای روستا‌های سیستان و بلوچستان اختصاص داده بودند، کاهش داده‌اند.