علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری و در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران مبنی بر اینکه آقای جهانگیری ، پاسخ رهبری به نامه‌شان خطاب به رییس مجلس را درباره بودجه عنوان و برخی نمایندگان این نامه را مربوط به بحث ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌دانستند، و کدام درست است، گفت: طبق گفته آقای جهانگیری در این نامه به موضوعات مختلف اشاره شده است.برای مثال با اشاره به تغییراتی که کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ایجاد کرده، تاکید شده است این تغییرات به معیشت مردم لطمه نزند. یک بحث کلی در مجموع تغییرات صورت گرفته بود.

ربیعی با بیان اینکه در این نامه بحث کلی درباره تغییرات اعمال شده مطرح شده بود، گفت: آقای جهانگیری درباره نرخ ارز هم اعلام کرده بود که موافق و معتقد به تک نرخی بودن ارز در این شرایط نیستند تا با یک برنامه‌ریزی به سمت چنین تصمیمی برویم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: تک نرخی بودن ارز در شرایط فعلی هم جزو نامه بوده و گفته شده بود که موجب کمبود کالا و تورم و گرانی و تاثیر بر افزایش سایر قیمت‌ها می شود. خوشبختانه پاسخی هم که داده شده این بود که توجه جدی به این مساله شود و این پاسخ زمینه همکاری های خوبی را هم فراهم کرده است.