با وجود اقبال عمومی به استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی ، اما در کشور ما بی‌توجهی دولتمردان به افزایش پهنای باند خدماتی ، موجب ابراز نارضایتی در بین جامعه شده است.

برخی از کاربران در صفحات اجتماعی، نارضایتی خود از پهنای باند خدماتی را  مطرح کرده و با هشتک #افزایش_پهنای_باند_خدماتی به آن واکنش نشان دادند. 

 کاربر‌Mostafasistani با استفاده از هشتک #افزایش_پهنای_باند_خدماتی نوشت:

از صبح تا الان دو تا از همکاران من در مدرسه قصد داشتند از سایت لیزینگ فرهنگیان گوشی خریداری کنند! هر چی تلاش کردند سایت باز نشد!!

این فقط مشکل امروز بود بماند که هر روز معاون اجرایی به دلیل قطعی اینترنت یا سیستم نمیتونه به بچه ها ریز نمرات بده.

محمد شیروانی هم نوشت: 

درحالی که نیمی ازپهنای باندکشور صرف استفاده ازشبکه های اجتماعی می‌شود، آقایان با افتخار از افزایش ظرفیت آن یاد می‌کنند، اماجالب است بدانید یکی ازاصلی ترین محورهای شبکه ملی اطلاعات بحث ‎#افزایش_پهنای_باند_خدماتی است که کلا به دست فراموشی سپرده شده چون احتمالا نمی‌شودبا آن شوآف کرد!

 

 

کاربر آسید هم با توصیفی از مشکلات بانکی که دیشب و امروز با آن‌ها دست به گریبان بوده نوشت: 

از صبح سه شعبه یک بانک را چرخیدیم تا یک کار بانکی را به نتیجه برسانیم ولی سیستم قطع بود و نشد!

دیروز هم برای یک انتقال وجه، دو ساعت درگیر موبایل‌بانک بودم که این هم به نتیجه نرسید!

کاش دولتی‌ ها، نصف نگرانی که برای اینستاگرام دارند، برای ‎#افزایش_پهنای_ باند_ خدماتی هم دغدغه داشتند!

 

 کاربر ‌Ghorbani هم اینطور از عدم افزایش پهنای باند داخلی اینترنت انتقاد کرد:

این روزا مردمی که توی بورس مشغول فعالیتن از یه طرف باید اعصابشون بابت دستکاری شاخص و قیمت نمادها توسط حقوقی ها و دولت بهم بریزه،از طرف دیگه بابت قطع و وصل مکرر اپلیکیشن(برنامک) های بورسی

آقای دولت، نکنه ‎#افزایش_پهنای_باند_خدماتی و افزایش سرعت برنامک های بورسی مانع نوسانگیری شماست؟

 

 بهنام پیداکالیانی هم در این موج مطالبه‌گری شرکت کرد و نوشت:

ادعای افزایش پهنای باند جایی که هر روز با کندی و قطعی سایت ها و اپلیکیشن های خدماتی مثل دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و بانک ها و ادارات و... در زمان و وقت و حق مردم ظلم می شود، جایگاهی ندارد.

 به جای خودنمایی با هیچ ، ‎#افزایش_پهنای_باند_خدماتی را پیگیری کنید.

 

 ‌سیدجمال‌الدین رجایی اینطور از مشکلاتش با آزمون آنلاین سخن گفت:

امتحان آنلاین داشتم، نیم ساعت فایلها رو بارگزاری کردم آخرش قطع شد، مجبور شدم بفرستم واتساپ استاد، گفته با دانشگاه صحبت میکنم اگه ازت قبول کردند نمره میدم اگه قبول نکردند حذف میشه، حذف یه درس سه واحدی یعنی یک سال عقب افتادن از برنامه.

 محسن پوریپر هم یکی دیگه از مشکلات عدم توجه به ظرفیت‌سازی برای اینترنت داخلی را ذکر کرد و نوشت:

یکی از مواردی که برای کنترل شیوع کرونا و حفظ سلامت خانواده ها دربرابر آن اهمیت دارد، کم کردن تجمع در ادارات است اما عدم اهمیت دولت به ‎#افزایش _پهنای _باند_ خدماتی در آنجایی که افراد ساعت ها معطل قطع بودن سامانه از استعلام تا ثبت هستند، باعث تبدیل فرصت به تهدید و شیوع بیشتر شده است.

 

مشکلات آموزشی ناشی از عدم افزایش پهنای باند اینترنت نوشت:

بعد از عدم برگزاری کامل و منظم کلاس‌های مجازی در سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و پس از مشکلات فراوان در نحوه‌ی برگزاری آزمون مجازی، اکنون با فرا رسیدن ایام انتخاب واحد سامانه‌های دانشگاه‌ها همچنان ناکارآمد هستند و دانشجو‌یان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.