به گزارش پارس ، کمال الدین سجادی دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ارائه گزارش و سخنان اخیر احمدی نژاد و عملکرد ۸ ساله دولت نهم و دهم گفت: انصافا دولت نهم و دهم یکسری خدماتی داشت که باید بابت انجام آن تشکر کرد از جمله هدفمندی یارانه ها، سفر استانی، رسیدگی به قشر محروم مثل بازنشستگان ولی در بعضی موارد مشکلات زیادی داشت که بی تدبیری ها و وجود حواشی زیاد از جمله آنهاست.

وی به پیشرفت های صورت گرفته کشور در سالهای اخیر در زمینه علمی اشاره کرد و گفت: در مورد پیشرفتهای علمی و فناوری یک مقدار مربوط می شود به حمایت دولت و بخشی مهمی نیز مربوط یه هوش و استعداد مردم و دانشجویان ایرانی است نه حمایت دولت.

سجادی با بیان اینکه در بعضی آمارهای ارائه شده چون و چرا وجود دارد مثل آمار قیمت طلا افزود: در دولت برنامه درست و حسابی وجود نداشت البته ما برنامه کلان ۲۰ ساله و ۵ ساله داریم ولی دولت نه تنها برنامه نداشت بلکه تصمیمات بصورت خلق و الساعه گرفته می شد.

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان تاثیر تحریمها بر افت اقتصاد کشور را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد دانست و گفت: برخی دلایل ناکامی دولت در برنامه های اقتصادی را به خاطر تحریمها می دانند در حالی که ۷۰ درصد پیشبرد برنامه ها در نظام اقتصادی مربوط به افرادی است که آنرا پیش می برند مثلا افزایش تورم، گرانی، قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی مربوط به اهمال یا سو تدبیر دولت بود.

وی با بیان اینکه نباید رئیس جمهور خود را دانای مطلق بداند افزود: این سخنی که می گویم در مورد تمام روسای جمهور صادق است به جز دوره ای که مقام معظم رهبری رئیس جمهور بود چون در آن زمان رئیس جمهور قدرت اجرایی نداشت و آن اینکه درست است که رئیس جمهور رای مردم را دارد ولی نباید دچار توهم بشود که دانای مطلق است. سخن گفتن از امام زمان جزو وظایف دولت نیست ما امام شناس و علمای عالم داریم، اینگونه مسائل ربطی به رئیس جمهور و رئیس دفتر و فلان وزیر ندارد قوه مجریه نباید این توهم را داشته باشند که این وظایف را دارد.

سجادی درباره آمار های ارائه شده توسط احمدی نژاد در برنامه زنده تلوزیونی نیز گفت: بعضی آمار روشن و واضح بود اما بعضی آمار با واقعیت ها جور در نمی آید به نظر می رسد آمارهایی که به ضرر دولت بود ارائه نشد مثل آمار بیکاری، آمار تورم یا آمار واقعی قیمت طلا که امیدواریم در گزارش بعدی آمارهای دقیق و واقعی ارائه شود.

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان در پایان به سیاست خارجی ۸ ساله دولت احمدی نژاد پرداخت و گفت: بخشی از سیاست خارجی مربوط به سیاست های کلی نظام است که به خوبی پیش می رفت در اصل دیپلماتها این سیاست ها را پیگیری می کردند اما در بعضی موارد در دولت نظراتی می دادند که با سیاستهای نظام همخوانی نداشت مثل موضع گیری درباره بیداری اسلامی یا ارتباط با برخی کشورهای دور که برای این ارتباط هزینه های زیادی پرداخت می شد در حالی که اولویت ما کشورهای اسلامی، کشورهای عدم تعهد و کنفرانس اسلامی است.