به گزارش پارس ، این استاد دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه" اصلاح طلبان حق زیادی به گردن روحانی دارند و اگر حمایت خاتمی و انصراف عارف نبود، روحانی نمی توانست حدود ۱۹ میلیون رای بیاورد" ، خاطرنشان کرد: با این وجود اصلاح طلبان برای حضور در دولت یازدهم هیچ گونه توقع و انتظاری از روحانی ندارند.

وی ادامه داد: اقدامات اصلاح طلبان در دوره انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با هدف پیشبرد دموکراسی، پایان دادن به مدیریت ناموفق اصولگرایان و نجات کشور از بحران بود و اگر امروز صحبت از سهم خواهی اصلاح طلبان می شود، باید بگویم که این امر، القائات اصولگرایان است.

این تحلیلگر مسایل سیاسی با تاکید بر اینکه" اصلاح طلبان سهمی از روحانی نمی خواهند" ، اظهار کرد: با این وجود روحانی می تواند به واسطه تخصص اصلاح طلبان، به آنها سمت هایی را واگذار کند.

به گفته وی، روحانی اعضای کابینه اش را بر اساس معیارهای حزبی و جریانی تعیین نمی کند بلکه همانطور که گفته است، ملاک انتخاب وی نزدیکی افراد به مجموعه طیف اعتدال گراست.

زیباکلام همچنین گفت: در کابینه آقای روحانی هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان می توانند حضور داشته باشند و همچنین افرادی می توانند باشند که نه اصولگرا باشند و نه اصلاح طلب.

این استاد دانشگاه در پایان اظهار کرد: ملاک روحانی برای انتخاب اعضای کابینه خود علاوه بر نزدیکی به جریان اعتدال گرایی، شایستگی، تخصص و داشتن سابقه مدیریت است.