حجت الاسلامحسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم آئین بهره‌بردای از  طرح‌های ملی وزارت نفت ، گفت: روز بسیار مبارکی برای مردم ایران است؛ روزهای اولیه بهمن‌ماه که برای ما پیام‌آور پیروزی ملت است.

وی ادامه داد: این افتتاح در زمانی اتفاق افتاد که آنهایی که مدعی بودند ایران را به زمین خواهند زد و آنهایی که این همه مدعی بودند و توطئه و برنامه ریزی کردند دیگر نیستند.

رئیس جمهور گفت: آنها با ذلت و سرافکندگی روبرور شدند و برای خود ملت آمریکا هم مشخص شد آن‌ها ضد پارلمان و کنگره هستند.

وی ادامه داد: مردم ما بدانند بزرگترین منبع گازی جهان، ایران است و ایران از لحاظ منابع گازی رتبه اول را دارد. امروز در دولت دوازدهم شاهد تولید روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز هستیم. باید تلاش فرهنگی کنیم مردم در مصرف گاز مراقبت نمایند. در نفت و گاز جایگاه ویژه‌ای داریم و این قدرت ما است. دنیا و منطقه نیاز به نفت و گاز ایران دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما می توانیم «هاب انرژی» باشیم، اظهار داشت: ما در زمینه نفت و گاز کار بزرگی انجام دادیم. اما در زمینه صادرات گاز عقب هستیم.

وی با اشاره به نقش برجام در توسعه گازی گفت: صندوق ملی توسعه پولی نداشت، پول آن برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ بود. آنهایی که بد زبان هستند و نمی‌دانند؛ میگویم تا بدانند سیاست خارجی چقدر در اقتصاد مهم است. امروز ایران جزو کشورهایی است که ابر پروژه‌های بزرگ را در نفت، گاز، کشاورزی و صنعت انجام می‌دهد.

روحانی افزود: بخش اعظم داروهای مورد نیاز حدود ۹۳ و ۹۴ درصد در داخل کشور انجام می‌شود. بانک‌های عامل در ایجاد چنین پروژه‌هایی کمک کردند. وزارت نفت ما در فراورده‌ها کار بزرگی انجام دادند. مردم می‌دانند در ابتدای دولت در سال ۹۲، تولید بنزین چیزی حدود ۵۰ میلیون لیتر در روز بود اما امروز تولید ما حدود ۱۱۰ میلیون لیتر است.

رئیس جمهور ادامه داد: در بخش صادرات نفت و گاز کار خوبی انجام دادیم. ما یک گام دیگر باید در صادرات برداریم. مردم بدانند این پروژه عظیم از سال ۹۴ به بعد فعال شده است که ۳.۴ میلیارد دلار هزینه شده و در عرض ۴ سال پول خود را در می‌آورد.