محمدعلی محسنی بندپی نماینده چالوس در مجلس یازدهم در گفت و گو با پارس نیوز اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا و نیز همراهی مردم، شاهد کاهش تلفات در هفته های اخیر بودیم و اگر قرار است این روند همچنان کاهشی باشد باید تصمیم گیری های کلان در زمینه مبارزه با این بیماری با همین روند ادامه یابد.

وی با تاکید بر این نکته که منع ترد شبانه نیز در این روند تاثیرات بسیار مثبتی داشته خاطرنشان کرد: همانگونه که شاهد هستیم این گونه تصمیمات سخت گیرانه می تواند شیوع کرونا و نیز تعداد افراد مبتلا به این بیماری را کاهش دهد به همین دلیل دولت نباید در این مسیر کوتاه آمده و نسبت به کم کردن این محدودیت ها از خود واکنش نشان دهد.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان این موضوع که متاسفانه در روزهای تعطیل همچنان شاهد افزایش تردد به مناطق شمالی کشور بودیم و همین مسئله سبب می شود تا این نقاط همچنان در محدوده قرمز باقی بمانند یادآور شد: اینکه چگونه این تعداد مسافر به مناطق شمالی سفر می کنند جای تعجب است. درحالی که دولت قرار است با ایجاد محدودیت برای سفر به استان های شمالی تلاش نماید تا این مناطق نیز از لیست شهرهای قرمز خارج شوند اما همانگونه که در تعطیلات گذشته دیدیم بازهم شاهد حضور تعداد زیادی از مردم این مناطق بودیم.

محسنی بندپی روند ادامه محدودیت ها را در این مقطع زمانی بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: اگر قرار باشد دولت بنای بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس را در پیش بگیرد به طور یقین شاهد افزایش و توسعه کرونا خواهیم بود و انتظار ما از ستاد ملی مبارزه با کرونا و دولت این است که در این زمینه احساسی عمل نکرده و با تداوم محدودیت ها تا زمان کاهش قطعی شیوع بیماری و کم شدن تعداد کشتگان، شرایط را برای بازگرداند روال عادی زندگی به کشور فراهم آورد.