« سعید خطیب‌زاده » سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) با اشاره به اعلام وزارت خارجه آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن ، آن را آخرین تلاش های دولت ترامپ برای تکمیل نقش مخرب خود در جنگ تحمیلی و شرم آور یمن و به بن بست کشاندن راه حل سیاسی و مذاکرات صلح  خواند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: از ابتدای جنگ یمن، آمریکا حامی اصلی جنایت های ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی در یمن بوده و از هیچ کمک مالی و تسلیحاتی در این زمینه دریغ نورزیده و دولت و وزارت‌ خارجه ترامپ نیز در شعله ور ساختن و استمرار جنگ و مسدود سازی هر منفذی برای حل سیاسی  این بحران از هیچ تلاشی مضایقه نکرده است.

خطیب‌زاده با تاکید بر اینکه این تصمیم وزارت‌ خارجه آمریکا موجب نگرانی جامعه جهانی شده و راه حل صلح آمیز و وصول کمک های انسانی را تحت تاثیر قرار داده و ماموریت مصالحه جویانه سازمان ملل را نیز مسدود می کند، ابراز امیدواری کرد جامعه جهانی در برابر این تصمیم شرورانه وزارت خارجه رژیم  ترامپ از خود واکنش نشان دهد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده پیش از این از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور جهت تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارلله» یمن خبر داد.

خطیب‌زاده روز دوشنبه ۲۲ دی ماه درباره تصمیم آمریکا برای قرار دادن انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی گفته بود: مدت‌هاست این گزارش‌ها را می‌بینیم. بعید نیست دولت ورشکسته آمریکا در روزهای پایانی خراش دیگری بر حیثیت آمریکا بکشد و میراث آمریکا در منطقه را مسموم‌تر کند. این اقدامات واقعا محکوم است. 

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز روز سه‌شنبه بیانیه‌ای درباره اقدام آمریکا برای تروریستی اعلام کردن جنبش «انصارالله» یمن صادر و نسبت به این تصمیم آمریکا ابراز نگرانی کرد.

«ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن نیز در واکنش به تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله گفت، آمریکا رأس تروریسم جهانی و حامی آن است و همه جهان به اظهارات «هیلاری کلینتون» درباره تأسیس داعش و تسلیح واقفند.

سفیر سابق آمریکا در یمن درج نام جنبش مقاومت انصارالله یمن در فهرست تروریسم را اشتباه بزرگ دانست و گفت که این امر بیشتر به ضرر آمریکا تمام خواهد شد تا انصارالله.