سید کریم حسینی نماینده مردم  اهواز ، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوزاظهار داشت: مردم خوزستان در مخازن نفتی که در این استان وجود دارد سهیم هستند و عوارض و آلایندگی هایی که برای آنها به واسطه فعالیت های نفتی بوجود می آید باید از سوی دولت مدیریت و مطالبات آنان پرداخت شود.

وی با بیان این نکته که موضوع حق آلایندگی در خوزستان از مدت های قبل مطرح بوده و دولت و وزارت نفت در این زمینه کوتاهی کرده اند افزود: متاسفانه در بین مدیران ارشد دولتی در این زمینه حرکت خاصی صورت نگرفته و انتظار ما از آنان این است که در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهند. در عین حال ما به عنوان نمایندگان مردم شریف خوزستان به جد دنبال احقاق حقوق آنان خواهیم بود و از اهرم های قانونی برای استیفای حق مردم این منطقه مظلوم استفاده خواهیم کرد.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس یازدهم با اشاره به این نکته که مردم از ما می پرسند با این همه منابع طبیعی و نفت و گازی که در استان وجود دارد حقوق آن ها چگونه دنبال می شود یادآور شد: این سوال همواره در ذهن مردم منطقه هست که اثرات و منافع این ثروت کلان در استان در زندگی آنان چه تاثیر گذاشته و آیا وقت آن نرسیده تا در این زمینه دولت پاسخگو باشد. واقعا سطح زندگی و معیشت مردم ثروتمندترین استان کشور باید اینگونه باشد؟ پس تا کی دولت ها می خواهند حقوق مردم این استان مظلوم و همواره پای انقلاب را ادا نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تاکید بر این موضوع که نمایندگان به تنهایی قادر به استیفای این حقوق نیستند و مسئولان استانی هم باید در این زمینه آستین ها را بالازده و در کنار نمایندگان حقوق مردم منطقه را مطالبه نماید تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان بلندپایه استان این است که با تعامل و همراهی دولت در زمینه حق آلایندگی از فروش نفت که می تواند در استان تحولات بسیار خوبی را ایجاد نماید پیگیر باشند و اگر بتوانیم با کمک هم آن را به سرانجام برسانیم قطعا اتفاقات بسیار مثبتی در توسعه شاخص های زندگی در خوزستان رقم خواهد خورد.