حجت‌الاسلام حسن روحانی ‌رئیس‌جمهور،‌عصر امروز (دوشنبه ۲۴ آذر) در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: هفت سال و چندماه از دولت گذشته و هفت ماه و چند روز باقی مانده است. خدا را شکرگزارم که بار مسئولیت اداره کشور را در سخت‌ترین شرایط یک قرن گذشته بر دوش ما گذاشت و امروز با وجود جنگ اقتصادی و ویروس کرونا ، ‌سخت‌ترین روزها و ماه‌هایی است که بر مردم عزیز کشور ما می‌گذرد و دولت در سخت‌ترین شرایط بار مسئولیت را برای اداره کشور بر دوش دارد.

وی افزود: باید هفت سال گذشته را به دو قسمت تقسیم کنیم؛ دوران قبل از جنگ تحمیلی اقتصادی و دوران جنگ تحمیلی اقتصادی. در دوران قبل از جنگ تحمیلی اقتصادی، دولت را در سخت‌ترین شرایط بعد از جنگ؛ یعنی رکورد تورمی تحویل گرفتیم.

** در سال ۹۳ دچار کم‌ترین درآمد نفتی شدیم

رئیس جمهور با بیان اینکه رشد اقتصادی ما منفی ۷.۷ درصد بود و تورم ۳۰ درصد بود که بعد از جنگ سابقه ندارد، گفت: تورم را به ۱۵ درصد کاهش دادیم و رشد اقتصادی ما علی رغم اینکه در بدترین شرایط درآمد نفتی قرار داشتیم رقم خورد. این درآمد قبل از دولت یازدهم حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سال بود و در دوران دولت ما در بهترین شرایط،‌ مساوی با بدترین شرایط دولت قبل بوده است. یعنی سال ۹۱ و به طور متوسط در سال‌هایی که درآمد نفت ما خوب بوده، حدود ۵۲ میلیون دلار بوده است. علی رغم اینکه در سال ۹۳ دچار کم‌ترین درآمد نفتی شدیم و از صد و خرده‌ای میلیون دلار به ۳۰ و از ۳۰ هم کاهش بیشتری پیدا کرد.