حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدین نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره نشست امروز این کمیسیون اظهار داشت: آقای بیژن زنگنه امروز به کمیسیون آمد و گزارشی را به سمع اعضای کمیسیون برنامه و بودجه رساند. 

وی افزود: ‌آقای زنگنه گفت که مجموع تولید نفت و میعانات گازی 4 میلیون و 500 هزار بشکه در روز است که حدود 2 و میلیون و 200 هزار بشکه در روز مصرف داخلی و 2 میلیون و 300 هزار بشکه در روز برای صادرات پیش‌بینی شده است. 

وی گفت: بیژن زنگنه در پاسخ به این سوال اعضای کمیسیون که با توجه به افزایش 2 و نیم برابری صادرات نفت در سال آینده، آیا امکان صادرات تا این حد امکان‌پذیر خواهد بود یا خیر، که زنگنه پاسخ داده ما به شرط رفع تحریم‌ها این عدد را گذاشته‌ایم. 

به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بیژن زنگنه به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه گفته که اگر شرایط بهتر شد، صادرات 2 میلیون و 300 هزار بشکه‌ای نفت که در لایحه بودجه 1400 نیز پیش‌بینی شده تحقق می‌یابد و اگر شرایط محقق نشود، در ازای آن اوراق مشارکت خواهیم فروخت.

میرتاجدینی ادامه داد: وزیر نفت گفت که با این حجم صادرات حدود 25 درصد بودجه 1400 را تامین می کند که حدود 300 هزار میلیارد تومان است که البته این در صورتی است که نرخ تسعیر ارز دولت برای کالاهای اساسی 11 هزار تومان باشد.