بیژن‌ نامدار زنگنه وزیر نفت امروز (سه شنبه 6 آبان) بعد از حضور در جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار داشت: امروز نمایندگان عضو کمیسیون عمران وقت مبسوطی را برای من در نظر گرفتند تا گزارشی از فعالیت‌های حوزه نفت به آنها ارائه دهم.

وی افزود: درگزارش امروزم با تمرکز بر آنچه به کمیسیون عمران بازمی‌گشت مطالبی را به نمایندگان ارائه کردم.

وزیر نفت گفت: برخی نمایندگان مجلس سوالاتی را مطرح کرده بودند که به آنها پاسخ دادم.

زنگنه خاطرنشان کرد: توضیحات من در کمیسیون عمران درباره مسائل مربوط به شهرها، روستاها و زیرساخت‌های آ‌نها بود ضمن اینکه در این کمیسیون موضوع قیر اظهارات مفصلی صورت گرفت و با نمایندگان در این باره مذاکره کردیم که انشالله قانونی که مجلس درباره قیر تصویب کرده است نهایی شده و وزارت نفت آماده اجرای آن است تا رونقی در روستاها و شهرهای کوچک برای عمران آنها ایجاد شود.

وی گفت: در مورد بدهی‌های پیمانکاران هم مباحثی در این کمیسیون مطرح کردیم و مقرر شد از طریق تهاتر نفت دولت بتواند بدهی خود را به آنها بپردازد و درباره اقدامات و تصمیمات دولت در این باره به نمایندگان توضیح دادم که بایستی چه تصمیماتی در این باره انجام شود تا این مهم عملیاتی شود.

وزیر نفت  افزود: در مورد گاز رسانی روستاها و شهرها و مسائلی که درباره رعایت حریم خطوط لوله و تاسیسات نفتی هم مباحثی در این کمیسیون مطرح شد.

زنگنه گفت:‌در برخی مناطق نمایندگان سوالاتی درباره بهینه سازی مطرح کردند که من به آنها پاسخ دادم و گفتن 2 سند در این باره تهیه شده است که در مورد تراز مصرف و تولید گاز در آینده تا افق 1420 دیده شده که در آن به طور جدی بهینه سازی دیده شده است و عمده آن و به ویژه مبحث 19 ساختمان به کمیسیون عمران برمی‌گردد.

وی گفت:  در مورد سوخت حمل و نقل و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل و ترکیب سبد سوخت‌ها و حمل و نقل کشور هم مباحثی در این کمیسیون مطرح شد و مقرر شد مدیران وزارت نفت در کمیسیون عمران حاضر شده و گزارشات بیشتری را به کمیسیون عمران ارائه کنند و از نظرات آنها هم استفاده کنیم.

وزیر نفت افزود: مباحث مربوط به اکتشاف و گازرسانی در برخی مناطق و مسائل مربوط به شمال کشور و توسعه پتروشیمی و صنایع پایین دستی و در مجموع طیف وسیعی از مسائل در کمیسیون عمران مطرح شدولی چون فرصت لازم برای پاسخ به همه سؤالات وجود نداشت انشالله در فرصت دیگری برای پاسخگویی به اعضای کمیسیون عمران در مجلس حاضر خواهم شد.