امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین تشییع شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان که امروز دوشنبه برگزار شد؛ با اشاره به نحوه زندگی و نحوه شهادت شهید فخری‌زاده اظهار کرد: این شهید تبدیل به یک شخصیت جهانی شد و از امروز هر کس پا در راه مبارزه می گذارد یک الگوی جدید به نام شهید فخری زاده دارد.

وزیر دفاع ادامه داد: اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بودند، چه بسا که شهید فخری‌زاده گمنام از دنیا می‌رفت، اما اکنون تمام جهان این شهید عزیز را شناختند. مگر نه این است که بزرگ‌ترین تهدید علیه بشریت سلاح‌های هسته‌ای است که رژیم صهیونیستی و آمریکا دارند، این سلاح‌ها برای چیست، برای اینکه به عنوان دکور در منازل شما استفاده شود؟

وی افزود: ۴۰ سال گزینه نظامی دشمنان روی میز بود، اما حالا این گزینه زیر میز رفت، بدانید این پیشرفت و قدرتمند شدن ادامه پیدا می‌کند. هیچ تروری و هیچ کار احمقانه ای در نزد مردم ایران بی پاسخ نخواهد ماند و عاملان به سزای عملشان می‌رسند و فرمان فرمانده کل قوا عملی خواهد شد.

حاتمی با اشاره به تصمیمات کشوری بعد از ترور شهید فخری‌زاده بیان کرد: دیروز تصمیم گرفتیم بودجه سازمان پژوهش و فناوری وزارت دفاع برای سال ۱۴۰۰ را دو برابر افزایش دهیم.