مهدی سعادتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با ترور دانشمند شهید محسن فخری زاده  گفت: ریشه این حرکت‌های کور و جنایت‌های غیرانسانی از کسانی برمی‌آید که متکی به‌نظام سلطه و غربی‌ها هستند. پشت نقاب رژیم نامشروع و جنایتکار صهیونیستی، افرادی هستند که می‌خواهند کشورهای مستقل و قدرتمندی مانند ایران را زمین بزنند. اما ما بارها گفته‌ایم که به‌روش‌ها و کارکردهای غربی‌ها اطمینان نداشته‌ و نداریم.
وی افزود: ما ملتی هستیم که بیش از ۴۱ سال است که ترور و ریختن خون دانشمندان و مسئولانمان به دلیل زیاده‌خواهی کشورهای تحت نظام سلطه بر سر کشورمان سایه انداخته است. از ابتدای انقلاب بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داشتیم و مدت‌هاست که منافقین، نظام سلطه و غربی‌ها به جان ملت ایران افتاده و ترورهای زیادی انجام دادند.او تأکید کرد: متأسفانه برخی از مسئولان نیز طبق فرمایش رهبر انقلاب، اراده و راهکار مشکلات را به خارج گره‌زده و استراتژی ندارند. آن‌ها باید در این لحظه بیدار شوند و بدانند که دشمن ما چه طینتی دارد.سعادتی اشاره کرد: دشمنان ازجمله رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها دائم به  دنبال ترور دانشمند بزرگوارمان محسن فخری‌زاده بودند و نام او را می‌آوردند. متأسفانه از دست دادن این دانشمند بزرگ برای ما سخت است، اما راه او ادامه خواهد داشت و انتقام سخت در انتظار آن‌هاست.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: از طرفی دادن اطلاعات دانشمندان به مجامع بین‌المللی مقدمه‌ای برای شناسایی آن‌ها توسط نظام سلطه بود و این مجامع نقشی جز هموار کردن راه سازمان سیا و موساد برای ترور دانشمندان نداشتند. تاکنون اطلاعات دادن برای لغو تحریم‌ها هیچ کمک نکرده است. اما متأسفانه شاهد هستیم که بازهم این رویکرد ادامه دارد.وی تأکید کرد: این ترورها و سعی دولت‌های تروریست غربی و رژیم صهیونیستی چیزی از اراده ملت ما کم نمی‌کند البته خبرهای خوبی را به‌زودی برای مردم عزیزمان داریم. 
طرح مقابله با تحریم‌ها در دستور کار مجلس
وی افزود: اکنون یک‌فوریت طرح مقابله با تحریم‌ها در مجلس تصویب‌شده است. قطعا اثرات این خون‌ها در باور کردن بیشتر نظام و افزایش توان امنیتی و دفاعی اثرگذار است.سعادتی گفت: به کوری چشم دشمنان فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی ما ادامه دارد و این‌یک پیام برای تمام سران داخلی کشور به‌ویژه قوه مجریه و وزارت امور خارجه و کسانی است که تفکر غرب‌گرا دارند و فکر می‌کنند که باید مشکلات را با ارتباطات خارجی حل کرد. باید بدانند که مذاکره در هر سطحی با شیطان بزرگ ممنوع است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه این اجازه را نمی‌دهد.این نماینده اضافه کرد: متأسفانه شاهد بودیم که یک روز بعد از فرمایشات رهبر انقلاب در مورد روش‌های کار که فرمودند مذاکره برای شکستن تحریم‌ها فایده‌ای ندارد، مسئولان اجرایی کشور مصاحبه کردند که اگر آمریکایی‌ها شرایط برجام را بپذیرند ما وارد مذاکره می‌شویم. اما مشخص است که آن‌ها به چیزی جز نابودی جمهوری اسلامی ایران فکر نمی‌کنند. ما باید با تکیه‌بر توان داخلی و عمل به دستورات مقام معظم رهبری روحیه مقاومت و ایستادگی را گسترش دهیم و در میدان باشیم.
انتقام سخت درانتظار صهیونیست‌ها و جبهه نظام سلطه
عضو کمیسیون امنیت ملی بابیان اینکه حتما انتقام سختی از صهیونیست‌ها و جبهه نظام سلطه می‌گیریم، یادآور شد: ترور شهید فخری‌زاده طرح مشترکی بین نظام سلطه، رژیم صهیونیستی و منافقین و سران عرب بود اما انتقام سختی در انتظار آن‌هاست و این اقدام در برنامه ما خللی ایجاد نمی‌کند. پیشرفت‌های هسته‌ای و موشکی روزبه‌روز قوی‌تر و تغییری ایجاد نمی‌شود. ما معتقد هستیم که دانشمندان جوان و قوی پای خون‌های ریخته شده شهدای دانشمند و شهدای ترور ما تربیت‌یافته‌اند. این مسیر باقدرت ادامه پیدا می‌کند.
سعادتی درنهایت ضمن تشریح موضوع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: درنهایت نیز نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ما باید دقت بیشتری داشته باشند و با توجه به تهدیداتی که از قبل شده بود باید این موضوع را موردتوجه قرار می‌دادند تا از حوادث این‌چنینی جلوگیری شود. کمیسیون امنیت ملی نیز مباحث مربوط به این مسئله را بررسی و تصمیمات مقتضی را اعلام خواهیم کرد.