«حسن  ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعاء با وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که امروز شنبه صورت گرفت، «طه المتوکل»، وزیر بهداشت یمن از تمایل این کشوری برای استفاده از تجربیات ایران در زمینه بهداشتی از جمله مراقبت‌های پزشکی اولیه، کار در جامعه و دسترسی به خدمات بهداشتی در روستاها و مقابله با بیماری‌های واگیر تأکید کرد.

به  گزارش وبسایت خبری انصارالله یمن، سفیر ایران و وزیر بهداشت یمن طی این دیدار راه‌های همکاری بهداشتی بین دو کشور و تقویت این بخش را بررسی کردند.

وزیر بهداشت یمن در این دیدار گزارشی از حجم خسارت‌های وارد شده به زیر ساخت های بخش بهداشت این کشور بر اثر حملات ائتلاف سعودی ارائه کرد و گفت که بر اثر این حملات و تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، ۴۰۰ مرکز بهداشتی و تأسیسات بیمارستانی تخریب شده است.

او همچنین با بیان اینکه ائتلاف سعودی در شیوع بیماری‌های واگیر و ممانعت از ورود اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی در یمن دست داشته، از حمایت‌های ایران در انتقال تجربیات به این کشور در بخش بهداشتی تقدیر و تشکر کرد. وزیر بهداشت یمن همچنین ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان را محکوم کرد.

سفیر ایران در صنعاء نیز طی این دیدار بر تمایل تهران به تقویت همکاری با یمن و تبادل تجربیات در زمینه بهداشتی و پزشکی تأکید کرد و گفت که ایران آماده همکاری با یمن در این زمینه است.