علی نجفی خوشرودی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در مراسمی در محل کاخ البرکه استوارنامه خود را به هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان تقدیم کرد.

در این مراسم که با حضور وزیران امور خارجه و کشور عمان برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران سالگرد روز ملی عمان را تبریک گفت.

علی نجفی خوشرودی با اشاره به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط رسمی ایران و عمان و با ابلاغ سلام دولت و ملت ایران، ابراز امیدواری کرد که در پرتو اراده و رویکرد حکیمانه مقامات عالی دو کشور، شاهد تعمیق روابط دوستانه و برادرانه ایران و عمان باشیم.

سفیر ایران در مسقط تاکید کرد که اولویتش توسعه روابط اقتصادی است.

سلطان عمان نیز ضمن خوش آمدگویی به سفیر ایران تاکید کرد که اراده این کشور بر توسعه و تقویت روابط با ایران استوار است.

هیثم بن طارق آل سعید کمک به اجرای برنامه‌های سفیر ایران برای گسترش همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

سفیر ایران در این خصوص در توئیتی با اشاره به ملاقاتش با سلطان عمان نوشت که اراده رهبران عالی دو کشور بر توسعه روابط استوار است و دو کشور به دنبال ارتقای روابط هستند.

نجفی خوشرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط ۱۶ شهریور ماه نیز در دیدار با سید بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه این کشور، رونوشت استوارنامه خود را تسلیم کرده بود.

وی ۳۱ مرداد ماه با استقبال مسئول تشریفات وزارت خارجه عمان و اعضای سفارت در فرودگاه بین المللی مسقط وارد عمان شد.

وی در سخنانی در جمع اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط  ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط بین دو کشور، بر تقویت و گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه تاکید کرد. 

نجفی خوشرودی جایگزین حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا نوری شاهرودی» شده است.

نجفی خوشرودی که متولد ۱۳۴۹ شهر بابل است. دارای مدارک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران ۱۳۷۲، کارشناسی ارشد روابط بین الملل (‌دیپلماسی و سازمان‌های بین‌المللی ) از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه ۱۳۷۵ و دکتری حقوق بین‌الملل از دانشگاه تهران در مرحله رساله است.

نجفی خوشرودی پیش از این به عنوان کارشناس حوزه معاونت امور حقوقی و بین‌المللی، کارشناس حوزه معاونت اروپا و ‌آمریکای وزارت خارجه، دبیر دوم، مسئول بخش اقتصادی و کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، معاون اداره اول کشورهای مشترک المنافع و رئیس اداره دوم کشورهای مشترک المنافع و همسایگان شمال‌‌غربی وزارت امور خارجه فعالیت کرده است.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران همچنین در طی سال‌های  ۱۳۹۱ - ۱۳۹۵ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان به فعالیت پرداخته است و پس از آن از در طی سال‌های ۱۳۹۵ - ۱۳۹۹ نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بوده است.

نجفی خوشرودی از هفتم خرداد ۱۳۹۹ و پیش از تصدی به عنوان سفیر ایران در سمت مشاور وزیر امور خارجه به فعالیت مشغول بوده است.