حسین نجابت، کارشناس مسائل سیاسی و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد پیام مجدد مذاکره با آمریکا و دوقطبی کردن فضای جامعه بیان کرد: ما یک حافظه تاریخی اجتماعی داریم اما عده‌ای سعی می‌کنند آن را بپوشانند و با فرار روبه‌جلو مردم را دچار غفلت کنند. زمانی که شما از یک ایرانی فعال در مورد کودتا ی ۱۳۳۲ سؤال کنید، تصویری دارد و به‌سادگی نمی‌پذیرد که انگلیس و آمریکا خواهان رابطه دوستانه با ایران هستند. زیرا دیده است که چه جنایت‌هایی کردند و در برابر کشوری که به دنبال استقلال بود کودتا به راه انداختند.
وی افزود: مردم ما کشتارهایی که با حمایت آمریکا در زمان انقلاب انجام شد، یادشان هست حتی زمان جنگ تحمیلی هم تمام دنیا از صدام حمایت کردند و نمی‌توان به‌راحتی این اتفاقات را فراموش کرد. اما برخی از اصلاح‌طلبان در داخل و خارج از دولت هستند که می‌خواهند مردم را به‌غفلت بکشانند. نباید یادمان برود که در ۷ سال گذشته چه بر سر این کشور آمد.
نجابت تأکید کرد: یادآوری می‌کنم که شروع کار دولت با این وعده بود که ما مذاکره می‌کنیم و قراردادی می‌نویسیم در یک کلمه اوضاع اقتصادی کاملا تغییر می‌کند. با همین وعده مذاکره کردند و توجهی هم به تذکرات دلسوزانه که در صدر آن‌ها مقام معظم رهبری بود نداشتند.
این کارشناس بیان کرد: رهبری بارها فرمودند که نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد. ایشان چندین بار گفتند که بدعهدی و خباثت آمریکا اسنادش موجود است اما دل باخته‌های غرب توجهی نداشتند و امضای کری را ضامن دانستند و از همه مضحک‌تر و مسخره‌تر این‌که در تیم مذاکره‌کننده ما چندین جاسوس وجود داشت. متأسفانه افرادی در کنار دست ظریف با آمریکایی‌ها صحبت می‌کردند،که خانه اصلی آن‌ها همان آمریکا بود. لازم به یادآوری است که پدر مجد درگذشته کاردار ایران در آمریکا بود.
وی افزود: غرب‌گراها در این ۷ سال گذشته چنان ضربه‌ای به کشور زدند که از حافظه ملت ایران پاک نخواهد شد و عاقل دو بار از یکجا گزیده نمی‌شود.وی افزود: اصلا فرض کنیم که این‌ها مربوط به گذشته است. ما چرا باید یک اشتباه را دوباره تکرار کنیم و همان مسیری را که یک‌بار رفتیم و کار هم به دست هم این جماعت انجام‌شده را دوباره از سر بگیریم؟! آیا ساده‌لوحی نیست؟ که باز دوباره کسانی که ازنظر فرهنگی به هر دلیلی عاشق غرب هستند حاکم سرنوشت کشور شوند؟
نماینده سابق مردم تهران در مجلس ادامه داد: رفتن سراغ مذاکره دو پیامد دارد؛ پیامد مهمش این است که ما در حال پاس دادن به دشمن هستیم که مقاومت داخلی و منطقه‌ای ما که در برابر فشار حداکثری آمریکا ایجادشده، شکست‌خورده است. چرا باید این کار را انجام دهیم؟ اکنون یک جبهه‌ای در غرب آسیا پیداشده است که پیرو مقاومت است.  ملت‌های مسلمان دلشان با مقاومت است و افتخار می‌کنند که یک کشوری در برابر زورگویی می‌ایستد.
نجابت تصریح می‌کند: زمانی که ما پالس مذاکره می‌دهیم یعنی این رویکرد شکست‌خورده و فشار حداکثری جواب داده است. نکته دوم این است که اصلا باکی می‌خواهیم مذاکره کنیم؟ جو بایدن، همان معاون اوباما بوده و اوباما تحریم‌های کاتسا را امضاء کرده است. بااین‌حال ما دوباره می‌خواهیم سراغ کسی برویم که موافق فشار حداکثری علیه ایران است.
او می‌گوید: مسئله بعدی هم این بود که افرادی مذاکره می‌کردند که تخصص و آگاهی در مورد مسئله مورد مذاکره نداشتند. من خاطرم هست  در جلسه ای که با وزارت‌خارجه‌ای ها داشتم  به آن‌ها گفتم  که شما در مورد سانتریفیوژها مذاکره می‌کنید اصلا در عمرتان سانتریفیوژ دیده‌اید؟ می‌دانید چه زحمتی برای یک عدد سانتریفیوژ کشیده می‌شود؟ که برخی از همین افراد مذاکره‌کننده،  پاسخ دادند که اصلا سانتریفیوژ ندیده‌اند، بنابراین به فردو رفته و بازدید کردند و بعدازآن قرار شد در مذاکره، رئیس سازمان انرژی اتمی هم حضورداشته باشد.
نجابت خاطرنشان کرد: مسئله این بود که مذاکره‌کنندگان ما در مورد چیزی مذاکره می‌کردند که هیچ اطلاعی از آن نداشتند. اما تیم مقابل از تمام متخصص‌ها استفاده می‌کرد.
 ما یک‌بار این راه را تجربه کرده‌ایم چه لزومی دارد دوباره آن را تکرار کنیم؟ این بایدن همان بایدن است و برجام نیز همان برجام است. ما باکسی هم دعوا نداریم، اما نباید دائما به آن‌ها پیام مذاکره دهیم. اگر دلشان خواست خودشان وارد برجام می‌شوند و بعد یک سرفصل جدیدی آغاز می‌شود.
این کارشناس اضافه کرد: اگر بایدن گفت که ترامپ اشتباه کرده و حاضر است به برجام برگردد، مسئله‌ای نیست. اما باید زیان‌ها و ضررهایی که به کشور واردشده است جبران شود. ما یک‌طرفه به تعهداتمان عمل کردیم بنابراین آن‌ها باید خسارت ما را بدهند. بااین‌حال این صحبت‌ها برای آینده است. ما باید استقراء از مذاکره را نشان دهیم. نه به این دلیل که خواهان مذاکره نیستیم .اما هیچ دلیلی ندارد که با آمریکا مذاکره کنیم.
نجابت در انتها گفت: به نظر می‌رسد کسانی که دم از مذاکره می‌زنند، بعضی‌هایشان ندانسته اما مطمئنا بعضی‌هایشان دانسته می‌خواهند شکست مقاومت را اعلام کنند و بی‌امان تلاش می‌کنند مردم را کف خیابان بکشانند.