به گزارش پارس نیوز، حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه برخی رسانه‌های حامی دولت و اصلاح‌طلب می‌کوشند میان کاهش نرخ دلار در ۲ روز گذشته با در پیش بودن بررسی الحاق ایران به FATF ارتباط مستقیم برقرار کنند، گفت: این ۲ موضوع هیچ ارتباطی به همدیگر ندارند. 

وی خاطرنشان کرد: مردم اساساً اخبار سیاسی را دنبال نمی‌کنند؛ شما هم‌اکنون به بازار ارز بروید و از مردمی که برای فروش دلارها مراجعه کرده‌اند، درباره آخرین مصوبات مجلس و یا دستورکار آن بپرسید، اکثرا اطلاعات کافی ندارند، چرا که نوعی بی‌اعتمادی در آنها نسبت به تصمیمات سیاسی در زندگی و معیشت‌شان ایجاد شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم گفت: علت کاهش نرخ دلار در این دو روز صرفاً این است که دولت که عمده منابع ارزی کشور را در اختیار دارد قصد کرده در این بازار دخالت کند و قیمت دلار را کنترل کند. 

بنابر این گزارش،‌ از چند هفته پیش برخی چهره‌های اصلاح‌طلب و نمایندگان عضو فراکسیون امید اظهار نظرهایی مبنی بر کاهش نرخ ارز با تصویب الحاق به FATF‌ در مجلس کرده بودند و دیروز نیز برخی پایگاه‌ها و رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان پایین آمدن دلار را در بازار ناشی از احتمال تصویب FATF‌ برشمردند.