سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رانتی که در صنایع معدنی و فلزات در کشور وجود دارد حدود 180 هزار میلیارد تومان است و باید با ایجاد شفافیت جلوی این رانت گرفته شود. 

وی افزود: ‌چندی پیش در مجلس طرحی تهیه شد که هدف اصلی آن ایجاد شفافیت در عرضه و  تقاضا در این حوزه به ویژه در صنعت فولاد است. 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: براساس این طرح، فولاد باید یا در بورس کالا یا سامانه جامع تجارت خرید و فروش شود و خریدار و فروشنده به طور دقیق مشخص شده باشد. 

دهنوی خاطرنشان کرد: در جریان بررسی این طرح که نمایندگان دولت از جمله  وزیر صنعت حضور داشتند مفاد طرح به اطلاع نمایندگان دولت نیز رسید و چهارشنبه هفته قبل دیدیم که دولت دستورالعملی را در این باره به تصویب رسانده که ما عملاً 60 درصد مطالبی است که در طرح آورده بودیم و به اطلاع نمایندگان دولت رساندیم و آنها همین موارد را در دستورالعمل اجرایی خود گنجاندند. 

وی افزود: ما از اینکه دولت در این دستورالعمل گامی در جهت شفافیت برداشته حمایت می‌کنیم و از بعد نظارتی به طور دقیق پیگیر اجرای آن هستیم. 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت:‌ این آئین‌نامه و دستورالعمل اجرایی دولت باعث نمی‌شود که ما طرحمان را به تصویب نرسانیم چرا که این آئین‌نامه توسط این دولت تصویب شده و توسط دولتی دیگر یا توسط همین دولت می‌تواند لغو شود و زمانی که ما طرحمان را به عنوان قانون تصویب کنیم و آمد و رفت دولت‌ها نمی‌تواند این موضوع را تغییر دهد. 

دهنوی خاطرنشان کرد: علاوه بر این طرح مجلس در این باره طرح جامع‌تری است و دستورالعمل اجرایی دولت در این باره همانطور که گفتم 60 درصد از مطالبی که در طرح مجلس وجود دارد را در خود گنجانده است. 

وی گفت:‌ مضافا اینکه مسئولان دولتی باید گزارشی را درباره تخلفات و رانت‌هایی که پیش از این دربحث صنایع فلزی و معدنی وجود داشت، به طور شفاف ارائه کنند.