محمدجواد عسکری ، نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به پارس‌نیوز گفت: «این کمیسیون درصدد نظارت بر نها‌ده‌های کشاورزی است و مقرر شده طی یک هفته آینده، درباره کنترل قیمت و نحوه توزیع نهاده‌ها نشستی با مسئولان مربوطه برگزار شود.»

وی افزود: پیش از این گفته شد که برخی اختیارات می‌بایست از وزارت صمت گرفته و به وزارت جهاد کشاورزی داده شود تا در مواقع لزوم و بروز مشکل، جهاد کشاورزی پاسخ‌گو باشد که متاسفانه رییس جمهور  با این موضوع موافقت نکردند.

عسکری تصریح کرد: درحال حاضر برخی امور ازجمله؛ خرید، ثبت سفارش و  توزیع برعهده وزارت صمت است و جهاد کشاورزی در قبال آن مسئولیتی ندارد. کمیسیون درصدد بود تا این مسئولیت‌ها ذیل وزارت جهاد کشاورزی قرارگیرد که درنهایت با آن مخالفت شد و به طورحتم این مخالفت، آسیب‌زا خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: کمیسیون طی نشست با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، آن‌ها را موظف به بررسی، توضیح در مورد قیمت نهاده‌ها و نحوه توزیع آن دانست. بنابراین پاسخ مشکلات مربوط به  قیمت و توزیع‌ نهاده‌ها درحال حاضر برعهده مسئولان جهاد کشاورزی قرارگرفته است.