امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹ سالروز شهادت عزیزی است که نامش حسن بود، اما هرگز از صلح مولایمان امام حسن (ع) آدرس غلط نمی‌داد، میانه‌ای با تنبلی و بی‌کفایتی نداشت، اهل توقف و «نمی‌توانیم» نبود؛  اما تا می‌توانست برای مردم کشورش وقت می‌گذاشت و به‌صورت شبانه‌روز کار می‌کرد و نهایتا نیز عصر روز شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در محل کار و حین تلاش برای تضمین تأمین امنیت این مرزوبوم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
او شهید سردار حسن طهرانی‌مقدم رئیس سازمان خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که وقتی بعد از عملیات ثامن‌الائمه (ع)، متوجه ضعف آتش پشتیبانی خودی مستقر در خطوط مقدم جنگ شد به جای در انتظار کشورهای خارجی نشستن و گره‌زدن امور مهم مردم به آمریکا و اعوان و  انصارش با بی‌توجهی به عصای دیگران، دست به زانوی خودی زد و مشغول ساماندهی آتش پشتیبانی (خمپاره‌اندازها) شد. این شهید عزیز درباره تأسیس واحد توپخانه سپاه آن‌طورکه در تارنمای دانشنامه اسلامی آمده، می‌گوید: « عملیات فتح‌المبین تمام شد. من در سپاه شوش وقتی گزارش را به آقا [سرلشکر غلامعلی] رشید [فرمانده کنونی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء] دادم، دیدم آقا رشید با خنده می‌گوید: «مقدم برو توپخانه سپاه را سازماندهی کن. برو سراغ توپخانه». گفتم: آقا رشید ما داریم خمپاره را سازماندهی می‌کنیم.
در عملیات فتح‌المبین (اگر اشتباه نکنم) ۱۴۸ قبضه انواع توپ‌های روسی به غنیمت سپاه درآمده بود. آن موقع سپاه ۹ تیپ داشت. قرار شد برویم آن توپ‌ها را بیاوریم و سازماندهی کنیم. شهید بزرگوار حسن شفیع‌زاده اولین نفری بود که رفتم دنبالش. بعد از عملیات فتح‌المبین از تیپ‌المهدی شوش آوردمش پیش خودم و آقای محمد آقایی که از مسئولین توپخانه سپاه بودند، به انضمام شهید ناهیدی. این بچه‌های نخبه باهوش را جمع کردیم و توپخانه سپاه را تشکیل دادیم.»
شهید طهرانی‌مقدم پس از صدور فرمان امام (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه، در سال ۱۳۶۴ به سِمت فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه و اوایل مهر ۱۳۸۴ به‌عنوان جانشین سردار علی زاهدی در نیروی هوایی سپاه منصوب شد و در ۲۵ آذرماه سال ۸۵ نیز به‌عنوان مشاور فرمانده کل سپاه در امور موشکی و رئیس سازمان خودکفایی سپاه انتخاب شد.
هرچند با شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی برای مردم این مرزوبوم چهره در نقاب خاک کشید، اما این، پایان اندیشه متعالی او نبود و ان‌شاءالله نخواهد بود چراکه معبری را گشوده است که محصول آن انواع موشک‌ها با مشخصات و مختصات خاص است و همین چند روز قبل (۱۴ آبان ۱۳۹۹) با حضور فرمانده کل سپاه از سامانه خودکار و هوشمند پرتاب‌های متوالی موشک‌های بالستیک دوربرد نیروی هوافضای سپاه (تیربار موشکی) رونمایی شد. پرتاب موفق نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۹۹) که به‌عنوان یک ماهواره خاص و استراتژیک توسط ماهواره بر ۳ مرحله‌ای «قاصد» و از کویر مرکزی ایران پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت، نیز محصول همان معبرگشایی شهید طهرانی‌مقدم است.
بجا گذاشتن آثار نیک مختص همه شهدای با اخلاص است که بعد از پَرکشیدن، همچنان منشأ آثار و خیرات می‌شوند. از دیگر مصادیق این مشی، شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشورمان است که با تلاش شبانه‌روزی توانست به فناوری غنی‌سازی ۲۰ درصد دست پیدا کند و همین دستاورد بود که به‌عنوان برگ برنده، کشورهای غربی را مجبور به حضور در پای میز مذاکره با کشورمان کردند. این شهید بزرگوار نیز ضمن تلاش برای دستیابی به فناوری غنی‌سازی ۲۰ درصد، شاگردانی را آموزش داده بود که بعد از شهادت ایشان، ادامه‌دهنده را استاد خود هستند.
ازسوی‌دیگر باید درنظر داشت آنچه از حاج قاسم عزیز برای ما بجامانده یک مکتب است، «مکتب حاج قاسم»؛ مکتبی که به قول رهبر انقلاب «ما به حاج قاسم سلیمانی -شهید عزیز- و به ابومهدی -شهید عزیز- به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به آن‌ها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک‌راه، یک مدرسه‌ درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیم آن‌وقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد. قدر و قیمت این قضیّه روشن خواهد شد.» به‌هرروی، رفع مشکلات امروز جامعه ما نیازمند عزم و اراده‌ای از جنس اراده پولادی «قاسم سلیمانی»ها، «حسن طهرانی‌مقدم»ها، «مجید شهریاری»ها و … است که پای قوی خود را با عصای لرزان دیگران عوض نکند و بجای به انتظار فلان رئیس‌جمهور نشستن، تدبیری بیندیشند.