بهزاد رحیمی، عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم درگفت‌وگو با «پارس‌نیوز» بیان کرد: درحال حاضر کمیسیون درپی بررسی طرحی مبنی بر نحوه قیمت‌گذاری خودرو و واگذاری آن است. بازار خودرو بسیار آشفته و مردم انتظار ساماندهی شرایط را دارند.

وی افزود: بررسی بازار فولاد از دیگر موضوعات راهبردی کمیسیون است که درحال حاضر با جدیت هرچه تمام تر در دست بررسی است. گزارشی درباره بازار فولاد ارائه شده و امیدواریم به زودی این موضوع درصحن علنی مطرح و مورد بررسی قرارگیرد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیش‌بینی می‌شود طرح نحوه قیمت‌گذاری خودرو و بررسی بازار فولاد هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح شود.

رحیمی تصریح کرد: طرح بررسی بازار فولاد با هدف سازماندهی شرایط کنونی است‌‌. درحال حاضر صنایع فولاد کشور مازاد برنیاز کشور تولید می‌کنند اما قیمت‌های بازار، بالاتر از قیمت‌ جهانی است.

او یادآورشد: به طورحتم افزایش غیرواقعی قیمت‌ها به تولیدکننده و مصرف کننده آسیب می‌رساند و تنها سود را نصیب جیب دلالان می‌کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: اعضای کمیسیون برآنند تا با بررسی قیمت‌ها شرایط را به نفع صرف کننده تغییر و نگذارند دلالان از حاشیه قیمت‌ها، سوءاستفاده کنند.

وی درپایان این گفت‌‌وگو متذکر شد عدم نظارت موجب حضور پررنگ دلالان شده است. کمیسیون صنایع و معادن مجلس این نوید را می‌دهد که با بررسی وضعیت بازار فولاد، حضور دلالان کم‌رنگ و روند قیمت‌ها کاهشی شود.