وضعیت اسفناک و بحرانی معیشت مردم سبب شد که مجلس یازدهم طرح تامین کالاهای اساسی را با در نظر گرفتن تمام جوانب تدوین کند تا بدینوسیله از اقشار آسیب پذیر جامعه حمایت شود.

در این طرح بنا بود دولت از منابعی نظیر مالیات بر خودروهای لوکس،مالیات بر خانه های خالی،عوارض گمرکی،فروش اموال مازاد و اخذمالیات از تراکنش های ثروتمندان ماهیانه مبالغی را به حساب مردم واریز کند و از این طریق وضعیت معیشتی مردم و قدرت خرید آنان قدری بهبود یابد.

این طرح بیش از دو ماه مورد بررسی و تحلیل نمایندگان مجلس و دولت و همچنین کارشناسان خبره حوزه اقتصاد قرار گرفت و نهایتا پس از سنجیدن جوانب کار توافق نهایی بر سر اجرای آن صورت گرفت.

اما متاسفانه سخنگوی دولت با نادیده گرفتن ساعت ها کار کارشناسی و تبادل نظر بین مجلس و دولت،مدعی شده که این طرح کارشناسی نشده است و دولت مخالف آن است!

عجیب تر آن است که دولت طرح مجلس را به بهانه کارشناسی نبودن رد می کند اما کارمزد تراکنش های بانکی را افزایش می دهد.

در طرح تامین کالاهای اساسی قرار بر این بود که مالیات تراکنش های بانکی به صورت کاملا شفاف و حساب شده صرف معیشت مردم شود اما امروز محل هزینه کرد این درآمد هنگفت دقیقا مشخص نیست؛دولت هم که متاسفانه سابقه خوبی در امانتداری و حفظ بیت المال ندارد و خدا می داند که از همین تراکنش ها چه کسانی منتفع خواهند شد.

آقای ربیعی که دغدغه کار کارشناسی و علمی دارند کاش در دورانی که وزیر تعاون بودند هم این اصل را سرلوحه قرار می دادند تا کشور در آن حوزه آسیب نبیند!

مدیریت علمی،یکپارچه و مقتدر در تیم اقتصادی دولت وجود ندارد و در عین حال دلالان و سودجویان هم با فراغ بال در اقتصاد جولان می دهند و بعضا ردپای دولتمردان هم در این مساله مشهود است‌.

نمایندگان مجلس یازدهم صادقانه و مجدانه آماده همکاری و تعامل با دولت بوده و برای حل مشکلات مردم تمام قد پای کار هستند؛باید بپذیریم که در این شرایط،عصبیت های سیاسی و جناحی محلی از اعراب ندارد و به زندگی مردم آسیب جدی می زند لذا انتظار داریم که دولت معیشت مردم را قربانی لجاجت و سیاسی کاری نکند!

نمایندگان بصورت میدانی بیشتر از مسئولان دولتی در بین مردم هستند و یقینا بیشتر از آنان هم با درد و رنج مردم آشنایی دارند؛فی المثل استانی مثل لرستان همیشه مظلوم این روزها وضعیتی بسیار دردناک و نگران کننده دارد ، روزانه جمع کثیری از طرق مختلف به بنده مراجعه می کنند که شنیدن دردهایشان حقیقتا سبب شرمندگی و عذاب وجدان است.

بی تعارف به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران عرض می کنم؛ آقایان و آقازادگان مفتخور که با پول ملت عزیز ایران در امریکا و اروپا بالاتر از شاهزادگان منحوس، روزگار می گذرانید بدانید که خیانت در حق انقلاب و این مردم مظلوم مکافات سختی را در پی خواهد داشت چرا که وعده الهی حتمی است(خداوند متعال شکست ناپذیر و صاحب انتقام است)

سنگ اندازی در مسیر رساندن یک سبد نان به دست نیازمندان آن هم با بهانه های واهی ...و بی تدبیر نشان دادن نمایندگان مجلس چه معنایی دارد...؟

سیاست بازی و حزب بازی های کودکانه در شرایط بحرانی کشور جای خود، شفاف و بی پرده اعلام می‌کنم بی غیرتی هم حد و اندازه ای دارد.

نقدها و موضع گیری های نمایندگان عموما مشفقانه و منطقی است اما دولت به محض کوچکترین صحبتی از جانب نمایندگان،فرافکنی و مظلوم نمایی در رسانه ها را آغاز می کند و از پاسخگویی و تغییر رویه استنکاف می کند؛بجای هزینه های هنگفت رسانه ای برای مظلوم نمایی همین هزینه را برای راهبردی نمودن طرح کمک به نیازمندن انجام دهید.

در بحث استیضاح رئیس جمهور هم دولت همین رویکرد را در پیش گرفت و جدل رسانه ای و روانی را بر پاسخگویی و احترام به قانون ترجیح داد و الا مقام معظم رهبری با اینکه همواره بر وحدت قوا ،تشریک مساعی و حفظ احترام مسئولان تاکید کرده اند اما همیشه مجلس و نمایندگان را هم به مطالبه گری،نقد منصفانه و عمل به وظایف و استفاده از ابزار قانونی خود توصیه کرده اند.